Kenali Universiti Terbaik di Bangladesh!

0
1449

Universiti di Bangladesh sering menjadiย  menjadi pilihan ramai pelajar antarabangsa berbanding universiti perubatan di negara lain kerana kos pengajian yang berpatutan. Terdapat banyak universiti di negara ini yang menyediakan perkhidmatan pembelajaran yang memuaskan serta diiktiraf kerajaan Malaysia. Di sini Denamik menyenaraikan Antara TOP 4 universiti terbaik di Bangladesh

Dhaka Medical College

Ingin menjadi doktor? Dhaka Medical College yang merupakan universiti berprestij dengan kerjasama Rajashi university mungkin menjadi pilihan terbaik untuk anda. Ditubuhkan pada tahun 1946, universiti ini memperuntukkan latihan praktikal yang bersesuaian bagiย  mengejar kerjaya sebagai doktor terkemuka. Setakat ini fasiliti di Dhaka Medical College adalah memuaskan, dengan hostel yang mengasingkan lelaki dan perempuan dengan keselamatan pada tahap yang baik.

Dhaka Dental College

Dhaka Dental College(DDC)merupakan sekolah pergigian kerajaan pertama ditubuhkan di Bangladesh pada tahun 1961. Institut Pergigian ini adalah yang terbesar di Bangladesh dalam kategorinya. Mempunyai bangunan 5 tingkat dan 7 jabatan, setiap kemudahan bilik kuliah di jabatan universiti mempunyai bilik berhawa dingin. Selain itu, insititut ini juga sesuai untuk sebarang kajian kerana mempunyai lebih 25 000 buku dan 500 jurnal Visi utama kolej ini ialah โ€œMenjadi klinik pergigian terkemuka di Asia Selatanโ€.

DDC juga mempunyai pelbagai kemudahan dan hostel berasingan untuk lelaki dan perempuan.

Mymensingh Medical College

Mymensighh Medical College ditubuhkan pada tahun pada tahun 1924.ย Insititut pengajian ini terdiriย  daripada empat bangunan bertingkat yang dibina dengan bangunan hospital bersebelahan dengan bangunan kolej. Antara kemudahan kampus yang disediakan termasuklah bangunan kolej, bilik kuliah, hostel yang mengasingkan lelaki dan perempuan, masjid, auditorium, bank, gimnasium perpustakaan serta makmal komputer.

Bangladesh Agriculture Universityย 

Universiti Pertanian Bangladesh ditubuhkan pada tahun 1961.ย  Antara kemudahan utama universiti ini ialahย  9 hostel lelaki dan empat hostel khas untuk perempuan. Selain itu universiti ini mempunyaiย  perpustakaan, gimnasium, Taman botani, pengangkutan seperti bas, bank dan rumah tetamu Jarak universiti ini dari stesen kereta api hanya 5 km dan 120 km jarak dari bandar utama Dhaka, Bangladesh. Universiti Pertanian ini juga merupakan yang terkemukaย  di negaranya dengan berpaksikan sistem kajian yang produktif. Dengan visi menjadikan universiti ini mempunyai integrasi yang terbaik dengan kerajaan dan badan bukan kerajaan, universiti ini mempunyai aspirasi dan misi untuk memberi kebaikan menyeluruh kepada masyarakat.

 

JOM SAMBUNG BELAJAR DI BANGLADESH! DAFTAR SEKARANG BERSAMA DAULAH EDUCONSULT !

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantasย  dan boleh juga ke talian berikut: Customer service 1 :0189624322 Customer service 2 :0182429322 Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed) Konsultan Pendidikan : 0193350916(Cik Ummu) Konsultan adalah percuma!

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here