Dunia animasi sangat popular di Jepun yang dikenali sebagai anime. Anime berasal daripada perkataan Jepun. dan anime adalah gambar manga (komik Jepun) yang bergerak.

Antara siri anime yang pernah popular adalah Crayon Shin-Chan, Dr. Slump, Magic Caito dan banyak lagi. Kesemua anime ini digarap dengan sangat cantik dan menarik.

Karya Dari Malaysia

Baru-baru ini, seorang pemuda dari Malaysia telah memuat naik beberapa keping gambar yang disuntingnya  di Twitter sendiri seperti karya seni yang terdapat di dalam filem-filem anime dari negara Jepun.

Tutorial Di Youtube

Menurut beliau, beliau hanya mempelajari cara menyunting gambar hanya di youtube dan kebanyakan gambar yang disuntingnya terinspirasi dari karya Makoto Shinkai sendiri.

BACA JUGA :   Bidang Gerontologi Bukan Bidang Pilihan ? Silap Besar!

Perkongsian di Twitter dengan menggunakan nama @syaf_newgate telah menerima lebih dari 31,400 retweets dan 47,700 likes daripada netizen sejak dimuat naik ahad lalu.

Karya dari Makoto Shinkai

Masa lapang boleh diisi dengan melakukan perkara yang berfaedah. Tambahan anda juga boleh melakukan hobi yang jarang dilakukan bersama rakan, keluarga atau boleh dilakukan secara bersendirian.

Daulah Ilmi PLT sedang menawarkan penjualan buku dengan 30% diskaun. Lawati laman web rasmi Daulah Ilmi PLT di sini.

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here