Axiata dan Telenor selaku syarikat induk kepada Celcom dan Digi dilaporkan memulakan perbincangan untuk menjadi penawar telekomunikasi terbesar di Malaysia.

Namun, perbincangan yang melibatkan RM52 bilion itu dan 300 juta pengguna ini terpaksa ditamatkan. Hal ini demikian kerana kedua-dua syarikjat tidak mencapai kesepakatan.

Selepas empat bulan, perbincangan antara Khazanah selaku pemegang saham terbesar Axiata dan Telenor diteruskan semula. Khazanah bersedia menjual pegangan saham Axiata kepada telenor dan kedua-dua syarikat gergasi itu mungkin akan bergabung.

Gabungan kedua-dua syarikat ini membuka peluang kepada mereja untuk menawarkan jaringan komunikasi terbesar di sekitar Asia Tenggara.

Namun, setakat ini, perbincangan antara Khazanah, Telenor dan Axiata masih belum mendapat kata putus. Tambahan wakil dari ketiga-tiga syarikat gergasi tersebut juga enggan memberikan ulasan lanjut.

BACA JUGA :   Ijazah Bidang Pergigian di Universiti Sumatera Utara

 

Berminat Melanjutkan Pengajian Ke Luar Negara

Mendaftar Segera Bersama Daulah Educonsult

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang erjayaan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk erjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

BACA JUGA :   Buah Tin dan Kesihatan Diri

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here