Rusia adalah negara Eropah yang memiliki Universitiย  terbaik di dunia. Anda pernah terfikir tak mengapa ramai pelajar belajar di luar negara dan memilih Rusia sebagai pilihan mereka?

Apakah menyambung pengajian di negara sendiri tidak menarik atau universiti di Malaysia tidak berkualiti? Tidak! Jangan berfikir macam tu. Ada sebab mengapa pelajar Malaysia kita memilih untuk menyambung pengajian di luar negara terutamanya di Rusia.

Antara sebab mengapa :-

1. Sistem pengajian mereka yang sistematik dan teratur

Tt3my0nb o

Cukup unik dan berbeza sistem pembelajaran di Rusia. Setiap peperiksaan kecil dan peperiksaan akhir tahun setiap pelajar akan diberi soalan yang berbeza setiap seorang (soalan subjektif). Tiada istilah meniru disini ye. Kalau ingin meniru juga soalan tidak akan sama mengikut turutan yang sama. Pelajar juga diberi tempoh masa untuk menjawab.

Selepas itu mereka akan terus ke pensyarah untuk โ€˜Oral Examinationโ€™ dan markah akan diberi terus oleh Pensyarah. Jadi anda akan tahu tahap pemahaman anda terhadap sesuatu soalan.

2. Ada 2 Musim Utama di Rusia

  1. Musim Sejukย 
  2. Musim Panas/Dingin

Suhu dan keadaan persekitaran memainkan peranan penting dalam memberikan keberkesanan pembelajaran anda seharian.ย 

Adakala pelajar akan merasai 2 musim utama sepanjang pengajian mereka iaitu dalam musim sejuk dan adakala belajar dalam musim panas. Anda dapat menikmati suasana indah di Rusia.

Musim sejuk memang terlalu sejuk di Rusia, sehingga boleh mencecah -2 adakalanya.

3. Pelbagai Perayaan & Pesta yang diraikan

Perayaan utama yang boleh dikunjungi disana iaitu perayaan Norouz. Perayaan Norouz apabila datangnya musim semi atau Tahun Baru Persia. Ia juga dirayakan oleh negara Iran, Azerbaijan, Afganistan, Pakistan, beberapa bagian India, dan di antara suku bangsa Kurdi.

Seperti di Ibu kota Rusia Moscow merayakan Norouz di Pusat Pameran VDNKh. Lebih dari 40 ribu pengunjung disuguhi pilaf, hidangan tradisional dari timur. Bayangkan saja, tiga ton beras dimasak untuk perayaan tersebut! Setiap negeri di Rusia membuat kreativiti masing-masing sepanjang perayaan tersebut.

Di Kazan, ibu kota Republik Tatarstan, perayaan Norouz digelar di trek balap kota. Pasar etnis skala besar, Jalur Sutra, diadakan di sana.

3 perkara diatas akan dilalui oleh anda jika menyambung pengajian di Rusia.

4. Kini universiti Kursk State Medical University sedang membuka intake baru untuk pengambilan pelajar sesi 2020 bagi mengikuti Pra Perubatan dan Perubatan di universiti mereka.

Untuk maklumat lanjut mengenai pendaftaran di Universiti ini anda boleh kunjungi laman web www.daulahmedic.com.

Daulah Educonsult Sdn Bhd antara platform yang boleh anda percayai dan merupakan AGENT terbaik yang boleh menguruskan dan membantu anda untuk mendapatkan tawaran belajar ke universiti ini. Diuruskan sendiri oleh anak tempatan dari Malaysia yang mempunyai pengalaman belajar di luar negara dan pengalaman mengurus pelajar-pelajar di pelbagai negara.

Sumber Iklan : Konsultan Pendidikan Daulah

Atau untuk maklumat yang lebih pantas boleh terus ke no tel konsultan dibawah:-

Rujukan penuh mengenai tawaran belajar ke luar negara boleh terus ke laman web daulahmedic.com. Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian :- Customer service 1 :0189624322 Customer service 2 :0182429322 Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed) Konsultan Pendidikan : 0132853903 (Cik Nabila)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here