Jakarta merupakan ibu kota bagi negara Indonesia. Tidak dinafikan ramai rakyat Malaysia yang gemar berkunjung ke Jakarta bagi pelbagai tujuan. Ade yang ke sana untuk melancong, ade juga yang ingin melawat kaum keluarga di sana. Tahukah anda bahawa Jakarta mempunyai pelbagai jenis hidangan yang menyelerakan dan unik!.

Hidangan yang wajib anda cuba semasa berada di Jakarta ialah Mie Ayam Gondangdia. Anda boleh berkunjung ke restoran tersebut yang terletak di Kota Jakarta Pusat, Jakarta.

Beralih ke hidangan seterusnya iaitu Soto Betawi H.Ma’ruf. Harga bagi satu hidangan soto adalah Rp.44 ribu iaitu sekitar RM13.30. Rumah makan ini bukan sahaja menyediakan hidangan soto sahaja dimana ia juga menghidangkan laksa dan juga sate Betawi yang enak.

BACA JUGA :   Aplikasi Wajib yang Perlu ada Ketika Melancong Ke Luar Negara

Selain itu ialah hidangan Bebek Kaleyo iaitu itik goreng. Hidangan ini boleh didapati pada harga Rp50 ribu iaitu sekitar RM16 untuk empat orang. Restoran Bebek Kaleyo ini bukan sahaja di Jakarta, ia juga boleh didapati di cawangan-cawangan lain di sekitar Indonesia.\

Anda penggemar roti bakar?. Hidangan ini wajib anda cuba!. Terletak di Kota Jakarta Selatan, gerai Roti Bakar Eddy ini digemari oleh warga Indonesia kerana keenakan roti bakarnya dan menu-menu yang terdapat di gerai tersebut. Untuk pengetahuan anda, gerai ini dibuka dari jam 6.30 petang sehingga 2.30 pagi.

Seterusnya ialah Gado-Gado Bon-Bin iaitu hidangan yang sesuai dimakan semasa sarapan pagi dan makan pada waktu siang. Anda boleh dapati hidangan ini di Kota Jakarta Pusat, Indonesia.

BACA JUGA :   Pilih Farmasi Sebagai Karier Terbaik Anda

Anda berminat untuk melanjutkan pelajaran ke Indonesia?. Daulah Educonsult sedia membantu anda.

Daulah Educonsult sedia memberikan khidmat nasihat kepada mereka yang memerlukan khususnya mengenai hala tuju sambung belajar ke luar negara. Dapatkan konsultasi secara PERCUMA daripada konsultan terlatih kami di talian:

Konsultan Athirah: 0183949480

Customer Service: 0189624322

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here