Rusia memiliki jaringan pendidikan antara yang terbaik didunia. Negara ini bukan sahaja terkenal dengan insdustri pelancongan malahan juga industri pendidikan. Ramai memilih untuk melanjutkan pengajian yang lebih tinggi di negara bekas Soviet Union ini kerana suasananya yang santai. Keramahan penduduk dan juga kos sara hidup dan penerimaan Islam yang semakin meluaskan menyebabkan pelajar Muslim memilih Rusia sebagai pusat pendidikan.

Deenamik telah menyenaraikan tiga buah universiti yang disenarai pendek oleh DAULAH EDUCONSULT sebagai antara universiti pilihan untuk melanjutkan pengajian di Rusia.

?? Kursk State Medical University

Ditubuhkan pada tahun 7 Februari 1935 dan merupakan antara universiti pertama yang menawarkan program latihan perubatan dalam bahasa Inggeris. KSMU adalah universiti yang menawarkan “lock currency” dimana yuran yang perlu dibayar adalah sama dan konsisten walaupun nilai Ringgit mengalami turun dan naik.

BACA JUGA :   Remaja 15 tahun bakal jadi "The Flash" Malaysia

Bidang Pengajian Yang Ditawarkan: 

  • Pra-Perubatan
  • Perubatan
  • Social Work / Gerontologi

Lokasi : Kursk

?? Nizhny Novgorod University

Merupakan institusi perubatan pertama yang ditubuhkan di bandar purba Nizhny Novgorod, Rusia. Bandar ini mengamalkan kebebasan beragama yang dilindungi oleh Perlembagaan. Pelajar Muslim yang ingin melanjutkan pengajian disini tidak perlu risau.

Bidang Pengajian Yang Ditawarkan: 

  • Perubatan

Lokasi : Nizhny Novgorod

??First Moscow State Medical University

Universiti ini adalah antara yang tertua di kalangan universiti yang terdapat di Rusia. Program latihan yang dijalankan di universiti ini adalah dalam bahasa Rusia, bahasa Inggeris dan juga bahasa Perancis bergantung kepada program yang dipilih.

Bidang Pengajian Yang Ditawarkan: 

  • Perubatan

Lokasi : Moscow

Daulah Educonsult membuka peluang ini kepada pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/STAM/A-level/IB/Diploma @ setaraf

BACA JUGA :   Tawaran Ke KSMU Kemasukan Februari 2020 Kembali Dibuka

Kemasukan seterusnya adalah pada September 2020. Anda sudah boleh melakukan pendaftaran mulai sekarang. Daftar segera sementara peluang masih dibuka ?.

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here