Universiti Al-Azhar – Satu nama gah yang cukup terkenal dalam kalangan pimikir ilmu akan kemampuannya melahirkan ilmuwan yang berkualiti. Kegemilangannya tidak perlu dipersoalkan lagi. Namun ramai yang berimpian untuk melanjutkan pengajian ke unversiti ini hanya mampu bertanya kepada diri sendiri “mampukah aku? Layaklah aku? “ Jangan risau, Daulah Educonsult sedia membantu ada. Kini terdapat langkah mudah untuk ke University Al-Azhar tanpa menggunakan sijil STAM dan SPM. Ingin tahu bagaimana? Ayuh teruskan membaca bersama Deenamik.

Madrasah Daulah

Madrasah Daulah ada sebuah program yang bertujuan untuk mendidik, mengurus dan mengawal pelajar yang sedang membuat persediaan untuk menuntut ilmu di Maahad Buuth. Di Madrasah Daulah, pelajar akan dapat membina personaliti yang lebih baik dengan bimbingan seorang Mudir dan juga para senior.

Maahad Buuth

Institusi pendidikan ini perlu dilalui terlebih dahulu oleh pelajar sebelum meneruskan pengajian ke Universiti Al-Azhar dalam Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam. Pengajian Islam pula terbahagi kepada tiga iaitu Usuluddin, Syariah dan juga Bahasa Arab.

BACA JUGA :   Maahad Buuth Institusi Pendidikan Bertaraf Antarabangsa

Sistem pembelajaran di Maahad Buuth adalah berbentuk ‘Lompat Kelas’. Proses ini berlaku apabila seseorang pelajar itu mampu menguasai pembelajaran dan mampu mendapat prestasi yang baik dalam peperiksaan.

Umur yang layak untuk mendaftar ke Madrasah Daulah adalah bermula 18 tahun hingga 21 tahun. Program ini terbuka kepada pelajar lelaki dan perempuan yang mampu untuk mematuhi peraturan yang telah ditetapkan oleh pihak pengurusan Madrasah Daulah. Tambahan, pelajar juga perlu mempunyai semangat dan kemahuan yang tinggi untuk belajar.

Berminat untuk mengikuti Program Madrasah Daulah? Daftar segera bersama DAULAH EDUCONSULT kerana mereka akan membantu untuk merealisasikan impian anda.

Kemasukan seterusnya adalah pada bulan Mei dan Jun 2020.

BACA JUGA :   Dhaka Medical College Menawarkan Bidang Perubatan Terbaik di Bangladesh

Untuk maklumat lebih lanjut, boleh layari pautan berikut : http:/madrasahdaulah.com/

ATAU

Jalani sesi konsultasi terlebih dahulu bersama DAULAH EDUCONSULT secara percuma.

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here