Bahasa Arab merupakan bahasa yang digunakan dalam percakapan harian masyarakat di Timur Tengah. Ia juga sering digunakan oleh mereka yang menuntut ilmu di Timur Tengah. Bahasa ini juga dikenali di seluruh dunia terutamanya umat Islam kerana Bahasa Arab merupakan bahasa Al-Quran.

Daulah Educonsult membuka peluang kepada mereka yang ingin mempelajari Bahasa Arab bagi menyertai Kursus Bahasa Arab di Mesir dan juga Jordan.

Kelebihan Mempelajari Bahasa Arab

Kelebihan apabila seseorang mempelajari bahasa Arab ialah mereka mudah untuk memahami al-quran. Selain itu, mudah untuk mereka yang ingin melanjutkan pelajaran ke Timur Tengah. Hal ini kerana, anda akan mudah untuk memahami budaya kehidupan masyarakat di sana. Bukan itu sahaja, anda juga dapat menambah ilmu pengetahuan serta kemahiran dalam berbahasa Arab.

BACA JUGA :   Kenali Negara Jordan & Kursus Bahasa Arab Sesi 2020

Syarat Kelayakan Kursus Bahasa Arab di Timur Tengah:

1) Berumur 12 tahun ke atas sehingga pencen.

2) Mempunyai minat untuk mempelajari Bahasa Arab.

Anda berminat untuk menyertai Kursus Bahasa Arab di Timur Tengah?. Daulah Educonsult sedia membantu anda.

Daulah Educonsult sentiasa bersedia memberikan khidmat nasihat kepada mereka yang memerlukan, khususnya berkaitan hala tuju untuk menyambung pengajian di luar negara. Dapatkan konsultasi secara PERCUMA daripada konsultan terlatih kami di talian:

Konsultan Athirah: 0183949480

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here