Bangladesh adalah sebuah negara yang mempunyai kepadatan penduduk yang padat. Namun tahukah anda, negara ini terkenal dengan industri pendidikan yang sama hebat dengan negara Barat yang lain.

Ramai pelajar yang memohon untuk melanjutkan pengajian ke universiti yang diiktiraf di Bangladesh. Pengajian bidang veterinar juga turut ditawarkan dan antara yang terbaik di universiti Bangladesh.

Berminat namun tidak tahu bagaimana caranya? Jangan risau. DAULAH EDUCONSULT akan membantu anda dari bermula pendaftaran hingga selesai. Universiti yang ditawarkan oleh DAULAH EDUCONSULT juga adalah yang diiktiraf oleh WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, MDC , dan MVA.

BANGLADESH AGRICULTURAL INSTITUTE

Universiti ini ditubuhkan pada 18 Ogos 1961 dengan tenaga 30 orang pensyarah dan 444 pelajar. Pada awal penubuhannya, terdapat hanya dua fakulti iaitu Fakulti Sains Veterinar dan Fakulti Pertanian. Merupakan antara yang pertama dan terawal di Bangladesh.

BACA JUGA :   Belajar Sambil Melancong boleh ke?! Apa yang kita akan dapat? Jom baca info dibawah sekarang

Universiti ini menawarkan bidang pengajian veterinar. Terdapat kemudahan dan fasiliti yang disediakan untuk kegunaan para pelajar. Antaranya ialah perpustakaan. Perpustakaan sangat penting untuk para pelajar melakukan rujukan. Universiti ini mempunyai koleksi lebih 192,978. Tambahan, perpustakaan ini adalah tiga tingkat.

Antara kemudahan yang terdapat di universiti ini adalah makmal pusat, gimnasium, stadium, kompleks sukan. Terdapat juga muzium ikan dan pusat kepelbagaian biologi dan juga ladang hortikultur.

Kepada anda yang berminat untuk melanjutkan pengajian ke universiti ini, daftar segera bersama DAULAH EDUCONSULT dan jalani sesi konsultasi bersama konsultan terbaik mereka.

Kemasukan seterusnya adalah pada Januari 2021. Namun anda sudah boleh melakukan pendaftaran mulai sekarang. Daftar segera sebelum kuota yang ditawarkan penuh!

BACA JUGA :   Kemasukan Ke Universiti Diiktiraf Oleh WHO,KPT, MQA, JPA, MMC, MDC & MVC

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here