Pengajian Islam tidak semestinya belajar di negara Timur Tengah sahaja seperti di Mesir, Jordan dan sebagainya. Bidang ini juga ada ditawarkan di Indonesia iaitu di 2 buah universiti. Jika anda berminat untuk melanjutkan pengajian dalam bidang pengajian Islam, anda boleh mendaftar dengan Daulah Educonsult.

Daulah Educonsult adalah sebuah badan yang bertanggungjawab membantu dan menguruskan para pelajar yang berimpian untuk melanjutkan pengajian ke universiti luar negara. Misi utama Daulah Educonsult adalah untuk merealisasikan impian setiap pelajar yang ingin berjaya dalam bidang akademik.

Selain terkenal dengan destinasi pelancongan, Indonesia juga adalah negara yang menjadi tumpuan dalam bidang pendidikan. Para pelajar Malaysia rata-rata memilih Indonesia sebagai destinasi untuk melanjutkan pengajian dalam pelbagai bidang.

BACA JUGA :   Daulah Edu: Lepasan SPM Boleh Terus Sambung Medic

Pengajian Islam yang ditawarkan di Indonesia ini merupakan yang terbaik di Asia Tenggara. Antara universiti yang ditawarkan ialah:

  • Universitas Islam Negeri (UIN) Sultan Syarif Kasim
  • Universitas Islam Negeri (UIN) Ar-Raniry, Banda Aceh

Syarat asas untuk kemasukan bidang pengajian Islam ini ialah:

  • Terbuka kepada SPM/IGCSE/O-Level/Matrikulasi/Asasi/STPM/STAM/A-Level/IB/Diploma @ Setaraf
  • Keputusan SPM minima LULUS dan STAM dengan pangkat MAQBUL
  • Lepasan STPM, Asasi, Matrikulasi, Diploma @ Setaraf minimum CGPA ialah 3.00 dan ke atas

Jika anda tidak melepasi syarat asas di atas, jangan risau, anda masih boleh memohon. Dapatkan khidmat nasihat secara percuma dari konsultan Daulah Educonsult. Universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult ini diiktiraf oleh WHO, KPT, MQA dan JPA.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult, konsultan pelajar yang berdedikasi tinggi

Kemasukan adalah pada bulan JUN & SEPTEMBER 2020 !!

Selain daripada bidang pengajian Islam, Daulah Educonsult juga menawarkan anda pelbagai bidang pengajian lain di universiti di Indonesia ini. Antaranya ialah veterinar, perubatan, pergigian dan farmasi. Jom daftar dengan DAULAH EDUCONSULT !

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here