Bangladesh adalah sebuah negara yang mempunyai kepadatan penduduk tinggi menjadikan ianya sebuah negara yang terpadat di dunia. Penduduk di negara ini juga kebanyakannya beragama Islam.

Walaupun tidak terkenal dengan destinasi pelancongan, Bangladesh juga sebenarnya mempunyai tempat-tempat yang menarik untuk dikunjungi. Disebalik kepadatan penduduk yang tinggi, terdapat universiti-universiti yang berkualiti tinggi.

Universiti-universiti ini menjadi pilihan para pelajar yang ingin menyambung pengajian dalam bidang sains kesihatan. Kualiti universiti di Bangladesh ini dikatakan setaraf dengan India. Oleh kerana itu ia menjadi pilihan para pelajar melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan, pergigian dan lain-lain.

Anda boleh mendaftar dengan Daulah Educonsult untuk melanjutkan pengajian ke universiti Bangladesh ini. Daulah Educonsult adalah badan konsultasi pendidikan yang telah lama bertapak dan menjadi pilihan para pelajar. Ia juga membantu dan menguruskan para pelajar yang ingin melanjutkan pengajian ke universiti luar negara.

BACA JUGA :   Kursk State Medical University, Rusia Masih Buka Permohonan Sambung Belajar!

Antara bidang pengajian yang ditawarkan ialah perubatan, pergigian dan veterinar. Universiti yang ditawarkan di Bangladesh ini ialah:

  1. Dhaka Medical College
  2. Dhaka Dental College
  3. Mymensingh Medical College
  4. Chittagong Medical College
  5. M.A.G Osmani College
  6. Bangladesh Agricultural University

Sesi kemasukan adalah pada Januari 2021 dan pendaftaran boleh dibuat pada bila-bila masa sahaja. Peluang ini terbuka kepada semua lepasan SPM / IGCSE / O & A Level / IB / STPM / Matriks / Asasi / STAM / Diploma @ Setaraf. 

Jika anda masih belum mengambil program asasi, anda boleh mengambilnya di Kolej Kerjasama Daulah. Untuk lepasan asasi, matrikulasi, STPM dan Diploma @ Setaraf, CGPA hendaklah 3.00 dan ke atas.

Selain tawaran mengikuti pengajian ijazah di universiti luar negara, Daulah Educonsult juga menawarkan anda Kursus Bahasa Arab di Timur Tengah. Jom daftar sekarang !

BACA JUGA :   Masjid Sebagai Destinasi Pelancongan Keagamaan

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

  1. Customer service 1 :0189624322
  2. Customer service 2 :0182429322
  3. Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here