Bahasa Arab kebiasaannya dipelajari di sekolah iaitu di kelas fardhu ain ataupun menjadi aliran jika disekolah menengah. Jika dipelajari sejak bangku sekolah, pasti mudah untuk anda faham dan mungkin sudah banyak anda tahu.

Jika anda teringin atau berminat lagi untuk belajar bahasa arab, walaupun umur sudah meningkat banyak atau masih remaja, jom daftar dengan Daulah Educonsult. Ikuti Kursus Bahasa Arab dengan Daulah Educonsult di Timur Tengah.

Suatu pengalaman yang luar biasa kan ! Tidak semua orang dapat merasainya kerana ada sesetengah orang merasainya ketika di alam persekolahan. Tetapi jika anda mendaftar dengan Daulah Educonsult, pengajian Kursus Bahasa Arab ini dijalankan di Timur Tengah iaitu di Mesir dan Jordan.

BACA JUGA :   Bidang Pergigian di Universiti Luar Negara

Kemasukan adalah pada bulan Jun & September ini dan pendaftaran boleh dilakukan pada bila-bila masa sahaja. Peluang ini terbuka semua lelaki dan perempuan yang berumur 12 tahun dan ke atas. Golongan pencen amat digalakkan untuk mengikuti Kursus Bahasa Arab ini.

Tempoh pengajian untuk Kursus Bahasa Arab ini adalah minimum 2 bulan, tetapi jika para pelajar ingin melanjutkannya, boleh membuat permohonon untuk menambah tempoh masa pengajian.

Pengajian dijalankan di Markaz Nile iaitu Pusat Bahasa Antarabangsa yang terletak di Cairo Mesir. Dalam mengikuti Kursus Bahasa Arab ini, anda berpeluang untuk mendapat Ijazah Sanad Tahsinul Quran 30 Juzuk. Jom daftar sekarang dengan Daulah Educonsult !

BACA JUGA :   Program Madrasah Daulah & Maahad Buuth Islamiah Tanpa SPM / STAM

Selain Kursus Bahasa Arab, Daulah Educonsult juga menawarkan pengajian ke universiti luar negara dalam pelbagai bidang seperti sains kesihatan, ulum islamiyyah dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here