Bidang pengajian perubatan veterinat semakin menjadi pilihan dalam kalangan pelajar terutama yang melanjutkan pengajian ke universiti di luar negara. Hal ini demikian kerana tidak semua universiti menawarkan bidang pengajian ini di universiti mereka.

Tahukah anda, kerjaya sebagai seorang doktor veterinar in tidak terikat hanya di klinik haiwan sahaja? Tambahan peluang pekerjaan juga laus dalam bidang ini. Deenamik mendapat info dari DAULAH EDUCONSULT bahawa mereka ada menguruskan pelajar dalam bidang pengajian veterinar ini. Antara di Indonesia dan di Bangladesh. Kedua-dua negara ini menyediakan universiti yang telah diiktiraf oleh WHO, KPT, MQA, JPA, dan MVA.

Kelebihan Kerjaya Sebagai Doktor Perubatan 

1. Kerjaya Yang ada “class” Tersendiri

Kerjaya sebagai seorang doktor veterinar berdepan dengan pesakit yang tidak mampu bercakap seperti manusia. Istilah mudahnya, merawat haiwan. Mereka perlu mengambil risiko dengan menggadaikan nyawa sendiri demi menyelamatkan haiwan yang sedang kesakitan. Tambahan, mereka perlu faham isyarat yang diberikan oleh haiwan dan juga setiap haiwan mempunyai sensitiviti yang berbeza.

BACA JUGA :   Makam Di Masjid al-Husein

2. Kerjaya Tidak Terhad Hanya Di Klinik Haiwan

Kerjaya sebagai seorang doktor haiwan tidak terhad hanya di klinik sahaja. Terdapat peluang pekerjaan di zoo, ladang dan juga makmal kajian. Selain merawat haiwan, doktor veterinar ini juga mengkaji dan menghasilkan ubatan dan vaksin yang sesuai dengan haiwan yang dirawat. Pemakanan yang sesuai juga akan memberi kesan kepada haiwan.

Kerjaya sebagai doktor haiwan memerlukan kesabaran jiwa dan juga kekuatan fizikal. Hal ini kerana mereka perlu faham dengan pertuturan dan kesabaran yang tinggi untuk faham apa yang cuba disampaikan oleh haiwan tersebut.

Mereka perlu juga sentiasa peka kerana pesakit yang mereka rawat adalah haiwan yang sukar difahami ketika mereka mengadu kesakitan. Oleh itu, kerjaya sebagai doktor haiwan adalah pekerjaan yang mulia.

DAULAH EDUCONSULT menawarkan dua buah universiti bertaraf antarabangsa di Indonesia dan Bangladesh. Di Indonesia adalah di Universitas Airlangga dan Institut Pertanian Bogor. Di Bangladesh pula adalah Bangladesh Agriculture University. Kedua-dua universiti ini menawarkan bidang pengajian yang terbaik di universiti mereka.

BACA JUGA :   Ayuh ke Bidang Perubatan di Universitas Hasanuddin, Makassar

Berminat mendaftar sebagai salah seorang pelajar di universiti di atas? Daftar segera bersama DAULAH EDUCONSULT. Kemasukan ke universiti di Indonesia adalah pada bulan September 2020 manakala di Bangladesh adalah pada bulan Januari 2021.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Customer service 1 :0189624322

Customer service 2 :0182429322

Konsultan Utama    : 0132090322 (Tuan Syed)

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here