Berimpian melanjutkan pengajian ke universiti di luar negara namun tidak mahu yang terlalu jauh dari keluarga yang berada di Malaysia? Negara Indonesia adalah pilihan yang tepat. Bukan sahaja tempoh dan jarak perjalanan yang singkat, agama rasmi negara Indonesia adalah agama Islam. Oleh itu, makanan halal dan tempat ibadah adalah mudah didapati.

Ingin tahu bagaimana dan cara yang perlu dilakukan untuk menjadi salah seorang pelajar universiti di Indonesia? Teruskan membaca kerana Deenamik ingin berkongsi bagaimana DAULAH EDUCONSULT membantu dan menguruskan pelajar-pelajar yang ingin melanjutkan pengajian ke universiti di lua negara.

DAULAH EDUCONSULT menawarkan kemasukan ke universiti di Indonesia bagi bulan SEPTEMBER 2020. Namun anda sudah boleh melakukan pendaftaran bersama mereka mulai sekarang. Peluang ini dibuka kepada pelajar lepasan  SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/STAM/A-level/IB/Diploma @ setaraf. 

BACA JUGA :   Sains Kesihatan Di Universitas Sumatera Utara

Bidang pengajian yang ditawarkan adalah seperti perubatan, pergigian, farmasi, pergigian dan juga pengajian Islam. Berikut adalah bidang pengajian yang popular dalam kalangan pelajar khususnya pelajar Malaysia yang melanjutkan pengajian Ijazah Sarjana Muda.

Universiti Yang Ditawarkan :

  • Universitas Sumatera Utara
  • Universitas Airlangga
  • Universitas Gadjah Mada
  • Universitas Andalas
  • Universitas Padjadjaran
  • Universitas Hasanuddin
  • Institut Pertanian Bogor
  • UIN SUSKA
  • UIN Ar-Raniry
Universitas Sumatera Utara

Kesemua universiti di atas ini telah mendapat pengiktirafan penuh dari WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, MDC, dan MVA.

Pergigian – 5 tahun

Farmasi – 4 tahun

Perubatan – 6 tahun

Veterinar – 4 tahun

Pengajian Islam – 4 tahun

Daftar segera untuk rasai pengalaman melanjutkan pengajian di universiti luar negara. Indonesia juga terkenal dengan sektor pelancongan yang pelbagai. Melancong sambil belajar adalah satu pengalaman yang sangat bermakna.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Buka Peluang Sambung Pengajian ke Luar Negara

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here