Madrasah Daulah buka kembali peluang kepada pelajar yang berminat melanjutkan pengajian ke Mesir dalam bidang pengajian Islam. Kemasukan ke Madrasah Daulah tidak memerlukan sijil SPM atau STAM. Lakukan pendaftaran melalui Daulah Educonsult. Daulah Educonsult adalah badan konsultan pelajar yang akan membantu dan menasihati pelajar dalam bidang pendidikan.

Keistimewaan Madrasah Daulah

Madrasah Daulah adalah sebuah institusi pendidikan yang terletak di Kaherah Mesir yang menekankan penyediaan akhlak dan juga bahasa Arab. Madrasah Daulah adalah platform terbaik bagi pelajar-pelajar yang tiada latar pendidikan khususnya SPM dan STAM untuk melanjutkan pengajian ke Universiti Al-Azhar.

Madrasah Daulah menerima pelajar dari usia 14 tahun hingga 21 tahun. Di Madrasah Daulah, pelajar akan dipersiapkan dengan persediaan untuk memasuki Maahad Buuth. Untuk memasuki Maahad Buuth ini, pelajar perlu menjalani ujian Imtihan Qabul bagi melayakkan diri ke Maahad Buuth dan seterusnya ke Universiti Al-Azhar.

BACA JUGA :   Universitas Gadjah Mada Perketat Penyebaran COVID-19

Sekiranya pelajar cemerlang, pelajar akan ditempatkan terus ke Maahad Buuth yang menrupakan sekolah menengah. Namun jika keputusan peperiksaan pelajar kurang memuaskan , mereka akan ditempatkan dahulu di Dirosah Khossoh.

Bahasa Arab juga dapat dimantapkan dan anda juga berpeluang untuk fasih berbahasa Arab kerana anda akan terbiasa dengan persekitaran hidup di sana. Masyarakat Arab berkomunikasi dalam bahasa Arab. Tambanan seawal usia 14 anda sudah berpeluang melanjutkan pengajian ke bumi para anbiya’. Satu peluang yang tidak semua orang mampu perolehi.

Lakukan pendaftaran segera. Kemasukan seterusnya adalah pada bulan SEPTEMBER 2020. Peluang ini terbuka hanya terhad kepada 10 orang pelajar sahaja.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

BACA JUGA :   Pendaftaran ke Universiti Luar Negara

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here