Rusia dan Indonesia adalah antara negara pilihan pelajar dari Malaysia untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan. Kedua-dua negara ini menawarkan bidang pengajian perubatan yang berkualiti dan terbaik di dunia. Untuk melakukan pendaftaran, anda boleh mendaftar melalui Daulah Educonsult dan mereka akan membantu anda menguruskan pross pendaftaran.

Daulah Educonsult menyediakan universiti yang bertaraf antarabangsa dan telah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, MDC, dan MVA. Oleh itu, pelajar tidak perlu risau sekiranya sijil yang diperoleh tidak laku ketika ingin memohon pekerjaan.

Berikut adalah senarai universiti yang terdapat di negara Rusia dan Indonesia.

RUSIA

Kursk State Medical University
  • Kursk State Medical University
  • Russia National Research Medical University
  • Volgograd State Medical University
  • Privolzhsky Research Medical University
  • I.M Sechenov First Moscow Medical University

INDONESIA

Universitas Sumatera Utara
  • Universitas Sumatera Utara
  • Universitas Andalas
  • Unversitas Airlangga
  • Universitas Hasanuddin
BACA JUGA :   Terokai Dunia Pengajian Islam Dengan Lebih Luas Di UIN SUSKA RIAU, Indonesia.

Daulah Educonsult buka peluang ini kepad pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setaraf. Kemasukan seterusnya adalah pada bulan SEPTEMBER 2020. Namun anda sudah boleh melakukan pendaftaran mulai sekarang. Daftar segera sebelum kuota yang ditawarkan penuh!

Mengapa Indonesia dan Rusia

Indonesia dipilih oleh pelajar Malaysia kerana cuaca dan budaya serta makanan halal yang lebih kurang sama dan mudah didapati. Tambahan, jarak perjalanan yang singkat memudahkan pelaja untuk berulang-alik antara dua negara. Agama Islam di Indonesia adalah agama rasmi dan memudahkan pelajar Muslim untuk menunaikan ibadah.

Bagi Rusia pula, Rusia adalah negara yang mempunyai 4 musim. Oleh itu, anda pasti dapat merasai perbezaan 4 musim ini yang tidak akan dapat dirasai di Malaysia yang bersuhu Khatulistiwa. Bagi isu makanan halal pula, negara Rusia sudah menerima kedatangan Islam sjak berabad lamanya. Hal ini dibuktikan dengan kewujudan surau dan masjid serta permintaan makanan halal.

BACA JUGA :   Program Madrasah Daulah Peluang Pelajar Lanjutkan Pengajian Di Mesir.

Berminat melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di kedua-dua negara ini? Daftar segera bersama Daulah Educonsult sementara peluang yang ditawarkan masih wujud.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here