Daulah Educonsult buka semula peluang kepada pelajar yang berminat melanjutkan pengajian dalam pelbagai bidang pengajian di universiti di Mesir. Daulah Educonsult adalah badan konsultan pendidikan yang membantu pelajar untuk melanjutkan pengajian ke universiti di luar negara.

Mesir adalah sebuah negara pilihan para pelajar untuk melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi dalam bidang Pengajian Islam dan sebagainya. Daulah Educonsult juga buka peluang kepada pelajar yang ingin melanjutkan pengajian ke Universiti Al-Azhar tanpa memerlukan sijil SPM dan juga STAM.

Madrasah Daulah

Madrasah Daulah adalah sebuah pusat pendidikan yang menerima pelajar umur seawal 14 tahun hingga 21 tahun untuk mendalami ilmu Pengajian Islam di bumi Mesir. Melalui kemasukan ke Madrasah Daulah, pelajar akan berpeluang untuk melanjutkan pengajian ke universiti di Mesir tanpa perlu SPM dan STAM.

BACA JUGA :   Sekuel Maleficent Mistress of Evil Pertaruh Tema Kasih Sayang

Pelajar lelaki dan perempuan yang komited untuk melanjutkan pengajian ke Madrasah Daulah perlu mempunyai komitmen dan disiplin yang tinggi dalam mencari ilmu. Seterusnya, mereka akan menjalani peperiksaan untuk melayakkan diri ke Maahad Buuth dan seterusnya ke Universiti Al-Azhar.

Daulah Educonsult membuka peluang kemasukan ke universiti berikut : 

? Universiti Al-Azhar
? Universiti Alexandria
? Universiti Zagazig
? Universiti Mansoura
? Universiti Tanta
? Universiti Ain Shams

Bidang pengajian yang ditawarkan termasuklah Pengajian Islam, Ulum Islamiah, Perubatan, Farmasi, Pergigian, Kursus Bahasa dan banyak lagi. Kesemua bidang pengajian ini antara yang mendapat pilihan oleh pelajar untuk melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi.

Universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult sudah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, MDC, dan MVA. Oleh itu, anda tidak perlu risau sekiranya sijil pendidikan anda tidak laku ketika untuk hendak memohon pekerjaan kelak.

BACA JUGA :   PAKAIAN TRADISI MASYARAKAT DI INDONESIA

Daftar segera sementara kuota yang ditawarkan masih kosong. Kemasukan seterusnya adalah pada bulan SEPTEMBER 2020.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here