Daulah Educonsult menawarkan khidmat konsultan kepada pelajar-pelajar yang ingin sambung belajar ke luar negara. Antara negara yang ditawarkan kepada pelajar ialah Rusia, Mesir, Poland, Indonesia dan Bangladesh serta dengan pelbagai bidang yang ditawarkan.
Bidang yang ditawarkan kepada pelajar oleh Daulah Educonsult ialah bidang perubatan, pergigian, farmasi, kejuruteraan, kejuruteraan pesawat, perniagaan antarabangsa, teknologi maklumat, pengajian Islam dan lain-lain.
Pelajar yang ingin sasmbung belajar ke luar negara hendaklah mempunyai SPM, STPM, A-level, O-level dan setaraf dengannya.
Tetapi, sesetengah pelajar minat dalam bidang veterinar. Tempoh pengajian bagi bidang veterinar yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult ialah selama 4 tahun maksimum. Salah satu negara yang menawarkan bidang veterinar ialah Bangladesh.

Universiti yang merupakan universiti veterinar terbesar dan salah satu universiti veterinar di Bangladesh ialah Bangladesh Agricultural University (Veterinary Science).
Universiti tersebut telah ditubuhkan pada tahun 1961 yang mempunyai 6 fakulti dan 43 jabatan yang meliputi kesemua aspek pendidikan dan penyelidikan pertanian.
Selain Bangladesh, Indonesia juga mempunyai bidang veterinar serta universiti khas yang mempunyai bidang tersebut. Insitut tersebut ialah Institut Pertanian Bogor yang terletak di Bogor. Institut tersebut telah ditubuhkan pada 1 September 1963.

Fakulti perubatan veterinar yang terdapat di situ mempunyai empat tingkat di kawasan seluas 18,000 m2 dan terdapat juga tempat ‘Mengajar Hospital Haiwan’ yang mana merupakan hospital haiwan terkemuka di Asia Tenggara serta dilengkapi dengan kemudahan dan teknologi terkini.
Di sini terdapat juga Unit Pemulihan Reproduktif (URR), Unit Vaksin dan Biologi Pengeluaran Bahan, Unit Makmal Haiwan, Unit Jaminan Daging dan Unit Makmal Bersepadu.
Bagi mendapatkan sebarang maklumat mengenai lanjutkan pelajaran ke luar negara bersama Daulah Educonsult, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here