Daftar belajar ke Maahad Buuth melalui Madrasah Daulah yang terletak di Mesir. Pelajar yang tidak mempunyai sijil boleh memohon untuk belajar di Maahad Buuth. Kepada yang berminat untuk mendaftar, anda boleh lakukan pendaftaran ke Madrasah Daulah melalui Daulah Educonsult.

Madrasah Daulah ialah sebuah tempat pembelajaran tentang Pengajian Islam. Sebelum pelajar dapat memasuki Madrasah Daulah, pelajar perlu masuk ke kelas dahulu. Antara kelas yang disediakan untuk para pelajar ialah Sanad Tahsinul Quran ialah kelas khatam 30 Juzuk Al – Quran dan Markaz Nile ialah kelas Bahasa Arab.

Pleajar sebelum itu perlu menduduki ujian Imtihan Qabul bagi menentukan sama ada masuk ke Maahad Buuth ataupun atau perlu ditempatkan di Dirosah Khossoh.

BACA JUGA :   Maahad Buuth Peluang Pelajar Lanjutkan Pelajaran Bidang Pengajian Islam.

Pelajar yang melepasi ujian akan dapat memasuki Maahad Buuth. Untuk pengetahuan anda, pengajian di Maahad Buuth adalah sama dengan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM). Tempoh pembelajaran di Maahad Buuth ialah selama 6 tahun yang bermula dari tingkatan 1 hingga 6.

Pelajar yang tidak dapat melepasi ujian akan di tempatkan di Dirosah Khossoh untuk menambahkan lagi ilmu pengetahuan. Tempoh pengajian adalah selama 5/6 tahun. Pelajar akan belajar subjek – subjek tersebut di dalam bahasa Arab.

Antara subjek yang diajar di Dirosah Khossoh ialah :

  • Tahsinul Quran
  • Tahfizul Quran
  • Talaqqi Dalaman
  • Pengajian Bahasa Arab
  • Pengajian Umum
  • Program Study Tour
  • Talaqqi Kitab Bersama Syeikh

Sejurus tamat pengajian di Madrasah Daulah, pelajar akan terus diserapkan ke dalan Universiti Al-Azhar di Mesir. Tempoh pengajian di Universiti Al-Azhar ialah selama 4 tahun.

BACA JUGA :   Sambung belajar di Universiti terkemuka tanpa SPM/STAM

Jika ada sebarang pertanyaan dan ingin mendapatkan maklumat dengan lebih lanjut, sila hubungi nombor di bawah dan boleh layari laman web kami.

Madrasah Daulah : https://madrasahdaulah.com/
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here