Universiti Al-Azhar adalah pusat pendidikan terulung dan tertua yang menjadi impian para pelajar yang berminat dengan Pengajian Islam. Majoriti pelajar yang melanjutkan pengajian ke Universiti AL-Azhar memerlukan sekurang-kurangnya sijil SPM atau STAM. Namun melalui Madrasah Daulah dah Maahad Buuth, pelajar boleh melanjutkan pengajian ke Universiti Al-Azhar tanpa memerlukan sijil SPM atau STAM.

Jika berminat, pelajar boleh lakukan permohonan bersama Daulah Educonsult dengan mengisi borang permohonan di bawah :

https://bit.ly/32R1pPO

Madrasah Daulah

Madrasah Daulah adalah sebuah program yang menguruskan  pelajar dalam membuat persiapan untuk menghadapai ujian kemasukan ke Maahd Buuth. Madrasah Daulah adalah satu-satunya institusi pendidikan yang menawarkan kemasukan pelajar seawal usia 12 tahun hingga 30 tahun. Pelajar lelaki dan perempuan yang berminat digalakkan lakukan pendaftaran segera. Kemasukan seterusnya dalah pada Oktober dan November 2020.

Di Madrasah Daulah, pelajar akan dipersiapkan untuk menghadapi Ujian Imtihan Qabul. Pelajar akan belajar subjek berikut :

BACA JUGA :   Peluang Ke Maahad Buuth Menerusi Daulah Educonsult

?Tahsinul QURAN
?Tahfizul Quran
?Talaqqi Dalaman
?Talaqqi Kitab Bersama Syeikh
?Pengajian Umum
?Pengajian Bahasa Arab
?Program Study Tour

Setelah lulus dalam ujian kelayakan tersebut, pelajar akan dinilai mengikut penguasaan. Jika pelajar cemerlang, pelajar akan ditempatkan ke Maahd Buuth manakala jika kurang cemerlang, pelajar akan ditempatkan di Dirosah Khossoh.

Maahad Buuth

Maahad Buuth adalah sekolah menengah bertaraf antarabangsa yang berada di bawah kelolaan Institusi Al-Azhar . Segala yuran pengajian ditanggung sepenuhnya oleh Institusi Al-Azhar. Pelajar hanya perlu menyediakan kelengkapan pengajian sahaja. Dirosah Khossoh pula adalah pra menengah.

Pengajian di Maahad Buuth adalah adalah bersifat lompat kelas. Pelajar yang cemerlang dibenarkan lompat sehingga 2 kelas. Oleh itu, bukan satu kejanggalan jika terdapat pelajar yang lebih berusia dan muda dalam satu kelas yang sama. Selepas menamatkan pengajian di Maahad Buuth, pelajar akan melanjutkan pengajian ke Universiti Al-Azhar dalam bidang Pengajian Islam. Tempoh pengajian di Universiti Al-Azhar adalah selama 4 tahun.

BACA JUGA :   Madrasah Daulah Buka Pengajian Tanpa Perlu Sijil SPM & STAM

Lakukan pendaftaran segera kerana kemasukan seterusnya adalah pada Oktober dan November 2020.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here