Rider konsultan merupakan satu jawatan kosong yang telah disediakan oleh Safer Food untuk memberikan khidmat konsultan kepada kedai-kedai makan. Mereka juga yang  akan membantu kedai-kedai makan ini untuk berdaftar sebagai Safer Food Merchant. Rider konsultan adalah konsultan di bawah Safer Food.
Namun, untuk mendaftar sebagai konsultan Safer, mereka hendaklah mematuhi syarat yang telah ditetapkan oleh Safer Food. Syarat untuk berdaftar sebagai rider konsultan Safer Food ialah
  • Mampu bekerja di bawah KPI
  • Lelaki atau perempuan
  • Penunggang Safer
  • 18 tahun ke atas
Rider konsultan juga akan disediakan elaun untuk membantu mereka dalam memberi khidmat konsultan kepada vendor-vendor makanan. Pendaftaran sebagai rider konsultan Safer Food boleh dilakukan di mana-mana negeri di seluruh Malaysia. Jika ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai dengan pendaftaran rider konsultan Safer Food, hubungi sahaja nombor ini.
[ Safer Food : 018-9624322 ]
Jadi apa pula kedai-kedai makan yang boleh mendapatkan khidmat konsultan daripada rider konsultan Safer Food? Kedai-kedai makan tersebut ialah home kitchen, restoran, peniaga trak makanan, peniaga kecil dan lain-lain. Mereka ini akan berdaftar dengan rider konsultan untuk menjadi Safer Food Merchant.
Mereka juga memuat turun aplikasi Safer Food di Google Play Store bagi pengguna Android atau Apps Store bagi pengguna Apple. Tekan sahaja link di bawah untuk pendaftaran yang lebih mudah.
RESTORAN : https://www.safer.my/sign-up-restaurant
Pendaftaran sebagai Safer Food Merchant juga adalah percuma. Tiada bayaran yang akan dikenakan sepanjang menjadi Safer Food Merchant malah mereka akan menerima bayaran daripada pengguna. Nak daftar sebagai Safer Food Merchant juga memerlukan beberapa syarat yang perlu dipatuhi iaitu kad pengenalan, Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), lesen perniagaan kedai dan sijil halal.
Bagi mendaftarkan dna mengaktifkan kedai makan pula, maklumat yang perlu ada ialah
  • Dokumen kedai
  • Tetapan operasi
  • Kemaskini lokasi kedai
  • Menu makanan
  • Perincian akaun bank

Info tambahan, sekiranya kurang jelas dengan bagaimana untuk melakukan pendaftaran, mereka akan disediakan kelas khas yang telah disediakan oleh Safer Food. Kelas tersebut juga tidak akan mengenakan sebarang bayaran kerana di dalam kelas itu, mereka akan diajar bagaimana untuk melengkapkan maklumat, muat naik dokumen dan banyak lagi. Pengaktifan akaun juga dapat dilakukan dalam hari yang sama.
Kelas tersebut dibuka dari hari Isnin hingga Jumaat bermula daripada pukul 9 pagi hingga 12 petang. Safer Food Merchant hanya perlu membawa maklumat dan dokumen sahaja ke kelas tersebut untuk melakukan pendaftaran.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 
?   Khidmat Pelanggan : 018-9624322

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here