Safer Ride ialah salah satu perkhidmatan yang ada di Safer untuk menempah kenderaan bagi menuju ke destinasi yang dituju. Safer Ride boleh didapatkan di mana-mana negeri di Malaysia tetapi sekarang ramai di kawasan Lembah Klang.
Safer Ride merupakan salah satu perkhidmatan yang ada di Safer malah Safer Ride juga menawarkan beberapa jenis kenderaan mengikut kepada keselesaan pengguna iaitu
SaferGo, kereta jenis ekonomi yang telah dikeluarkan dari tahun 2011 hingga 2020 dan mempunyai lima tempat duduk di dalamnya. Kereta jenis ini ramai yang menggunakannya memandangkan sangat mudah untuk mendapatkan kenderaan jenis ini. Contoh kereta SaferGo ialah Proton Saga, Perodua Myvi, Perodua Axia dan lain-lain.
Safer Gold ialah kereta mewah yang mempunyai lima tempat duduk. Kereta jenis ini kereta premium, Contoh kereta Safer Gold ialah BMW, Mercedes, Porsche dan lain-lain.
SaferGo Xtra ialah kereta jenis MPV yang mempunyai tujuh tempat duduk di dalamnya. Kereta jenis ini sesuai untuk mereka yang mempunyai rakan atau ahli keluarga ramai atau barangan yang banyak. Contoh kereta jenis ini ialah Proton Exora, Perodua Alza, Toyota Avanza dan lain-lain lagi.
Safer Indulge ialah kereta yang mempunyai tujuh tempat duduk juga tetapi saiz keretanya jauh lebih besar daripada kereta MPV. Kereta ini mempunyai saiz yang sama seperti minibus. Contoh kereta ini ialah Toyota Alphard, Toyota Vellfire dan lain-lain jenis kenderaan bersaiz besar. Kereta ini sesuai untuk mereka yang ingin menuju ke destinasi yang dituju.
Jadi pengguna boleh menggunakan kuasa mereka untuk memilih jenis kenderaan yang ada di Safer Ride. Safer juga telah menawarkan promosi sehingga 31 Disember 2020 bagi semua pengguna Safer! Promosi itu ialah potongan harga bagi semua perkhidmatan di Safer sebanyak RM3 dengan menggunakan kod SaferSyok3. Penggunaan kod tersebut hanya boleh digunakan sekali sahaja.
Apa lagi perkhidmatan yang ada di Safer? Safer ada Safer Delivery dan Safer Food. Safer Delivery ialah perkhidmatan menghantar atau menempah barangan secara dalam talian. Terdapat dua jenis penghantaran iaitu Single Delivery dan Multi Delivery. Single Delivery ialah penghantaran barang secara sehala sahaja tetapi dengan kuantiti yang banyak manakala Multi Delivery ialah penghantaran yang boleh ke banyak lokasi dalam satu-satu masa.
Safer Food pula perkhidmatan menmepah makanan secara dalam talian. Apa yang pengguna nak makan, tempah sahaja di Safer Food. Makanan tersebut akan dihantar terus lepas siap dimasak.
Banyakkan kelebihan yang ada di Safer? Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut berkenaan dengan Safer, jangan segan untuk menghubungi terus ke nombor telefon dan laman web yang disediakan di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here