Keadaan COVID-19 yang semakin meningkat telah membuatkan ramai rakyat Malaysia terjejas dari segi pendapatan mereka. Ada yang dibuang kerja, gaji dipotong, tempoh bekerja menjadi pendek dan macam-macam lagi. Jadi di sini, Safer telah ditubuhkan untuk membantu mereka menjana pendapatan semula.
Pendaftaran dibuka kepada mereka yang mempunyai kenderaan sendiri untuk berdaftar sebagai Safer Delivery Partner dan Driver. Malah, untuk melakukan pendaftaran mereka tidak akan dikenakan sebarang bayaran pun. Bagaimana untuk berdaftar? Tekan sahaja link yang tertera di bawah.
Safer Driver : http://tinyurl.com/ycetm3vh
Malah, mereka juga boleh melakukan pendaftaran dengan hanya perlu muat turun aplikasi SAFER DRIVER melalui Google Play Store atau Apps Store. Kesemua maklumat perlu dimuat naik melalui aplikasi tersebut untuk proses pengaktifan dilakukan.
Sebelum melakukan pendaftaran, terdapat beberapa syarat atau butiran yang perlu dimuat naik. Antaranya ialah kad pengenalan, lesen D1 atau B2 dan gambar profil.
Selain daripada itu, mereka juga perlu memuat naik beberapa maklumat kenderaan mereka.
    • Roadtax
    • Geran
    • Insurans
    • Akaun bank
Kesemua maklumat yang dimuat naik hendaklah maklumat yang sah dan sahih. Mereka yang berdaftar sebagai Safer Driver atau rakan pemandu Safer perlu mempunyau lesen PSV dan EPV. Kedua-dua lesen ini adalah lesen yang wajib ada untuk berdaftar sebagai pemandu kenderaan e-hailing.

Lesen PSV adalah lesen yang perlu didapatkan di Jabataan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan menduduki beberapa ujian. Manakala EPV ialah lesen yang akan diuruskan sendiri oleh Safer.
Tetapi lain pula dengan mereka yang berdaftar sebagai rakan penghantar Safer atau Safer Delivery Partner. Mereka tidak perlu ada kedua-dua lesen tersebut.
Sebagai peringatan kepada mereka yang berdaftar sebagai Safer Delivery Partner dan Driver perlu mempunyai telefon pintar berserta dengan aplikasi SAFER DRIVER.
Selain daripada itu, rakan penghantar dan pemandu Safer juga boleh jana pendapatan dengan lebih banyak lagi. Bagaimana? Safer Delivery Partner dan Driver boleh jana pendapatan pasif dan aktif secara serentak. Pendapatan aktif adalah pendapatan yang akan diperoleh secara langsung selepas pengguna membuat pembayaran.
Manakala pendapatan pasif pula adalah bergantung kepada berapa banyak yang berdaftar di bawah satu referral code. Setelah berdaftar di aplikasi SAFER DRIVER, pemandu atau penunggang Safer akan peroleh referral code. Kod tersebut boleh dikongsikan kepada sesiapa sahaja.
Jika ramai yang berdaftar di bawah kod tersebut dan melakukan job, maka penunggang atau pemaandu Safer akan jana pendapatan pasif. Semakin banyak dikongsikan, semakin banyak komisen bakal diperoleh. Komisen yang diperoleh adalah sebanyak 1% daripada caj perkhidmatan yang dikenakan kepada pengguna.
Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lengkap, sila layari laman web yang tertera di bawah. Boleh juga hubungi melalui laman web Live Chat Safer di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here