Indonesia ialah sebuah negara yang telah dipilih oleh Daulah Educonsult untuk sambung belajar. Tawaran sambung belajar adalah dibuka kepada pelajar-pelajar lepasan SPM, STPM, A-level, O-level dan setaraf dengannya.
Selain Indonesia, terdapat juga negara lain yang ditawarkan iaitu Rusia, Bangladesh, Poland, Rusia dan Mesir. Kesemua negara ini telah dipilih berdasarkan status universiti tersebut.
Universiti yang ada di Indonesia ialah Universiti Pertanian Bogor. Universiti ini menawarkan bidang veterinar kepada para-pelajar yang berminat untuk mengambil bidang ini. Tambahan, bangunan ini telah dibina pada tahun 1 September 1963.
Selain itu terdapat dua buah universiti yang menawarkan bidang Pengajian Islam kepada pelajar. Universitas tersebut ialah Universitas Islam Negeri Ar-Raniry dan Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim (UIN SUSKA).
UIN Ar-Raniry ialah universitas yang mempunyai beberapa fakulti iaitu Fakulti Syariah dan Hukum, Fakulti Usuluddin dan Filsafat, Fakulti Dakwah dan Komunikasi serta FakultiĀ  Adab dan Humoniara.
Manakala UIN SUSKA Riau menawarkan Fakulti Tarbiyah dan Keguruan, Syariah dan Ilmu Hukum, Usuluddin, Dakwah dan Komunikasi, Sains dan Teknologi, Psikologi serta Ekonomi dan Ilmu Sosial. Bangunan ini telah ditubuhkan pada tahun 4 Januari 2005.

Selain itu, terdapat sebuah universiti yang mendapat sambutan ramai dari pelajar Malaysia. Universiti tersebut ialah Universitas Sumatera Utara. Bidang yang ditawarkan kepada pelajar ialah bidang perubatan, farmasi dan pergigian.
Pelajar yang melanjutkan pelajaran ke Indonesia akan dimasukkan ke Kolej Bersama Daulah kerana sistem pembelajarannya tidak sama dengan di Malaysia. Sekiranya mereka sambung bidang perubatan, maka perubatan yang akan diambil semasa di Kolej Bersama Daulah.
Kolej Bersama daulah adalah sama taraf dengan sijil asasi. Selepas habis di Kolej Bersama Daulah, pelajar boleh sambung belajar ke universiti dan bidang yang mereka pilih.
Selain itu, sebelum pelajar memulakan sesi pembelajaran, pelajar akan dibawa oleh pihak Daulah Educonsult untuk pergi ke destinasi menarik. Pelbagai tempat akan dibawa yang ada di Indonesia. Menarik bukan?
Sekiranya ingin berdaftar belajar ke luar negara, sila isi borang maklumat yang tertera di bawah.
Borang Pendaftaran Pengajian : https://bit.ly/32R1pPO
Sekiranya ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here