Madrasah Daulah adalah platfom terbaik pelajar yang ingin melanjutkan pengajian ke Mesir namun kekurangan sijil SPM dan STAM. Institusi pendidikan yang terletak di Kaherah, Mesir ini menerima pelajar seawal usia 12 tahun hingga 31 tahun. Kemasukan seterusnya adalah pada Oktober dan November 2020. Madrasah Daulah menyediakan persediaan rapi untuk kemasukan ke Maahad Buuth yang umum mengetahui sukar untuk melepasi ujian kelayakan tanpa persiapan rapi.

Pelajar yang berminat, diseru untuk segera lakukan pendaftaran bersama Daulah Educonsult. Anda hanya perlu melengkapkan borang pendaftaran di bawah dan pihak Daulah Educonsult akan follow up anda kemudian.

https://bit.ly/32R1pPO

Tempoh pengajian di Madrasah Daulah memakan masa hampir dua tahun. Sepanjang tempoh berkenaan, pelajar akan didedahkan dengan persiapan rapi. Di Madrasah Daulah, peluang pelajar untuk fasih berbahasa Arab adalah sangat tinggi. Kemasukan ke Maahad Buuth adalah menerusi ujian kelayakan iaitu Ujian Imtihan Qabul. Ujian ini yang akan menentukan sama ada anda ditempatkan di Maahad Buuth atau Dirosah Khossoh.

BACA JUGA :   Ikuti Porgram Madrasah Daulah Tanpa Memerlukan Sebarang Sijil
Pelajar Madrasah Daulah

Dirosah Khossoh adalah bertaraf pra menengah di mana pelajar yang kurang penguasaan dalam ujian Imtihan Qabul akan ditempatkan terlebih dahulu di peringkat ini. Pelajar yang cemerlang akan terus ditempatkan di Maahad Buuth. Pelajar yang berpeluang melanjutkan pengajian ke institusi pendidikan ini bakal menikmati pengajian percuma sehingga tamat pengajian.

Maahad Buuth adalah dikelolakan oleh Institusi Ilmu Al-Azhar Asy Syariff dimana yuran dan kos pengajian serta kos tenaga pengajar ditanggung sepenuhnya oleh mereka. Pelajar hanya perlu sediakan kelengkapan pengajian seperti bukud an sebagainya. Kelebihan yang lain adalah, pelajaar dibenarkan ‘lompat kelas’ jika cemerlang dalam sesuatu ujian. Pelajar dibenarkan lompat kelas sehingga dua kelas.

Oleh itu, memang terdapat situasi di mana terdapat pelajar yang mampu menamatkan pengajian lebih awal dari perancangan asal. Disebabkan statusnya yang bertaraf antarabangsa, pelajar di Maahad Buuth akan belajar bersama dengan pelajar dari hampir 114 buah negara di seluruh dunia.

BACA JUGA :   Tawaran Sambung Belajar Di Mesir Bagi Lepasan STAM

Selepas menamatkan pengajian di Maahad Buuth, pelajar akan meneruskan pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam di Universiti Al-Azhar. Unievrsiti tertua di Mesir ini tidak perlu diragui lagi dengan kemampuannya dalam melahirkan pemikir Islam yang hebat sepanjang zaman. Tempoh pengajian di universiti ini adalah selama 4 tahun.

Kepada pelajar yang masih ragu-ragu, yakin dengan keputusan anda dan daftar segera bersama Daulah Educonsult sementara peluang masih dibuka.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here