Safer telah membuka kerja kosong kepada mereka yang mempunyai kenderaan sendiri berdaftar sebagai rakan penghantar Safer. Kenderaan yang dimaksudkan ialah samada kenderaan empat roda atau motorsikal. Tambahan, mereka juga boleh jana pendapatan secara serentak.
Mereka yang berminat untuk berdaftar, muat turun sahaja aplikasi SAFER DRIVER menerusi Google Play Store atau Apps Store. Mereka juga boleh lakukan tempahan dengan klik sahaja link di bawah.
Safer Driver : http://tinyurl.com/ycetm3vh
Mereka yang hendak berdaftar sebagai rakan penghantar Safer perlu mematuhi syarat yang telah ditetapkan oleh Safer.
    • Gambar profil
    • Kad pengenalan
    • Lesen B2 atau D1
Selain itu, mereka juga perlu memuat naik beberapa maklumat ke dalam aplikasi SAFER DRIVER. Maklumat yang hendak dimasukkan perlu maklumat yang sahih dan benar. Ini adalah bagi mengelakkan sebarang penipuan sepanjang melakukan tugas sebagai rakan penghantar Safer.
    • Geran
    • Insurans
    • Roadtax
    • Akaun bank
Ini adalah untuk memudahkan mereka mendaftarkan akaun di dalam aplikasi SAFER DRIVER. Dokumen yang hendak dimuat naik perlu dokumen yang lengkap supaya pendaftaran dapat dilakukan dalam masa 24 jam sahaja.
Tambahan, mereka yang hendak berdaftar perlu mempunyai lesen yang sepatutnya dan bagi motorsikal sekurang-kurangnya mempunyai lesen ‘L’. Pendaftaran dibuka secara percuma.

Malah, rakan penghantar Safer juga boleh jana pendapatan pasif dan aktif secara serentak. Pendapatan pasif ialah pendapatan yang dijana secara tidak langsung. Pendapatan ini dijana dengan hanya kongsikan referral code kepada orang ramai.
Apabila ada yang berdaftar di bawah referral code tersebut dan menjalankan tugas samada sebagai Safer Delivery Partner atau Driver, rakan penghantar tadi akan peroleh pendapatan pasif.
Semakin ramai yang berdaftar dan menjalankan tugas, semakin banyak komisen yang akan diperoleh kepada mereka. Komisen yang diperoleh adalah sebanyak 1% daripada caj perkhidmatan yang dikenakan kepada pengguna.
Tetapi lain pula dengan pendapatan aktif yang mana pendapatan ini adalah pendapatan yang diperoleh secara langsung. Apabila pengguna membuat pembayaran pada pekrhidmatan yang digunakan, maka mereka akan jana pendapatan daripada itu.
Selain itu, Safer Food juga kini sedang mencari konsultan Safer Food. Konsultan ini adalah orang yang dipertanggungjawabkan untuk membantu peniaga berdaftar ke Safer Food.
Mereka akan membantu peniaga untuk berdaftar, memuat naik maklumat dan banyak lagi.
Syarat untuk mendaftar sebagai konsultan Safer Food ialah :
    • Rider Safer
    • 18 tahun ke atas
    • Lelaki atau perempuan
Selain daripada itu, rakan penghantar Safer juga boleh memilih mereka mahu berkhidmat di bawah perkhidmatan yang mana samada Safer Food atau Safer Delivery. Safer Food ialah penghantaran makanan kepada pengguna yang membuat tempahan makanan.
Safer Delivery ialah penghantaran barangan kepada penerima. Pengguna akan membuat tempahan Safer Delivery dan rakan penghantar yang akan menghantar barangan kepada penerima.
Jika ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila layari laman web yang tertera di bawah.
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here