Kursk State Medical University adalah sebuah universiti perubatan yang berada di Kursk, Rusia. Universiti ini telah dibuka pada tahun 1935. Kursk State Medical University atau dikenali sebagai KSMU merupakan antara 10 universiti perubatan terbaik di Rusia.

Antara pencapaian terbaik KSMU adalah menjalankan pembelajaran di dalam Bahasa Inggeris. KSMU juga adalah universiti yang membuka sesi kemasukan sebanyak empat kali iaitu pada bulan Februari, April, Jun dan September.

Selain menawarkan bidang perubatan kepada pelajar, KSMU turut menawarkan bidang gerontologi. Apa yang lebih menarik di KSMU adalah, universiti ini membuka tawaran kepada lepasan SPM, IGCSE dan lepasan setaraf untuk menyambung pengajian di sana.

Pelajar lepasan SPM dan setaraf dapat melanjutkan pelajaran di universiti ini melalui bidang pra-perubatan. Setelah menempuhi bidang pra-perubatan selama setahun, pelajar akan terus diserap masuk ke dalam bidang perubatan.

Bangunan di KSMU

Bagi pelajar lepasan Diploma, Asasi, STPM atau setaraf, pelajar boleh terus mendaftar ke dalam bidang perubatan. Pembelajaran bidang perubatan di KSMU adalah selama 6 tahun. Anda tidak perlu bimbang kerana KSMU mendapat pengiktirafan daripada WHO, GMC, JPA, MMC dan lain-lain agensi kerajaan Malaysia dan antarabangsa.

BACA JUGA :   Drama Korea Selatan Yang Mendapat Rating Tertinggi Tahun 2019

Antara syarat kelayakan umum untuk mendaftar kemasukan ke KSMU adalah:

  1. Mengambil subjek sains tulen
  2. Lepasan SPM/IGCSE dan setaraf = minimum B untuk kesemua subjek sains
    Lepasan Diploma, Asasi, Matrikulasi dan setaraf = CGPA 3.0 dan ke atas

*Jika anda mempunyai keputusan selain daripada di atas, anda boleh berhubung dengan konsultan Daulah Educonsult untuk mendapatkan khidmat nasihat.*

Pelajar KSMU Daulah sebelum berangkat ke Rusia.

Anda juga boleh membuat pendaftaran kemasukan ke KSMU melalui agensi Daulah Educonsult. Daulah Educonsult akan membantu dalam menguruskan pendaftaran masuk pelajar ke universiti. Pendaftaran kemasukan ke universiti bagi tahun 2021 masih dibuka. Daftar segera sebelum kuota penuh.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan cara pendaftaran atau mahu mengetahui dengan lebih lanjut berkaitan Daulah Educonsult, anda boleh klik pautan di bawah:

BACA JUGA :   Peluang Ke Maahad Buuth Melalui Madrasah Daulah Tanpa SPM/STAM

Website : http://daulahmedic.com/
Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322
Nombor pejabat : 03-92851322

Berminat Lanjutkan Pengajian ke Luar Negara?

Daftar Segera Bersama Daulah Educonsult!

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran ke dalam bidang pengajian yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa. Perkara ini seiring dengan pengalaman syarikat yang telah menguruskan pelajar ke pelbagai negara terutamanya ke Mesir dan Rusia. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian, Farmasi, Pengajian Islam dan lain-lain.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here