Bidang pengajian perubatan semakin diminati oleh para pelajar. Kebanyakannya mahu menjadi kerjaya daripada bidang ini untuk memberikan khidmat yang berguna kepada negara atau dunia. Tambahan dengan situasi pandemik ini, peluang kerja di dalam bidang sains kesihatan adalah antara yang paling tinggi penggunaan tenaganya.

Oleh yang demikian, Daulah Educonsult menawarkan tempat kepada anda yang mahu mendalami bidang perubatan di universiti luar negara. Universiti tawaran tersebut adalah Universitas Sumatera Utara yang terletak di Indonesia. Sesi kemasukan pelajar adalah pada September ini, namun anda perlu segera mendaftar sebelum kuota pendaftaran ditutup atau penuh.

Selain bidang pengajian perubatan, universiti ini juga menawarkan kos pengajian pergigian dan farmasi. Pelajar yang berminat untuk menyambung pengajian dalam mana-mana bidang pengajian boleh membuat pendaftaran menerusi pautan di bawah.

>> https://bit.ly/2WUlBh9 <<

Universitas Sumatera Utara atau lebih mesra dipanggil USU ini merupakan universiti yang mempunyai ramai pelajar Malaysia. Ditubuhkan pada tahun 1952, USU juga mempunyai hospital sendiri.

BACA JUGA :   Kelebihan Sambung Belajar Luar Negara di Mesir

Tempoh pengajian bagi bidang yang ditawarkan adalah 5 tahun bagi bidang perubatan serta pergigian dan 4 tahun bagi bidang farmasi. Berikut adalah syarat kelayakan untuk memasuki USU:

  1. Merupakan pelajar lepasan SPM, IGCSE, Diploma, STPM, Asasi atau lain-lain yang setaraf.
  2. Memperoleh sekurang-kurangnya B bagi semua subjek sains dalam SPM (Biologi, Fizik, Kimia, Matematik @ Matematik Tambahan).
  3. Memperoleh minimum 3.0 CGPA.

Sekiranya pelajar mempunyai keputusan selain daripada syarat di atas, pelajar boleh mendapatkan bantuan konsultasi daripada Daulah Educonsult.

Tambahan daripada itu, Daulah Educonsult juga menawarkan peluang untuk belajar di luar negara di negara lain. Antara negara tersebut adalah Rusia, Poland, Bangladesh, Mesir dan lain-lain. Terdapat juga universiti lain yang ditawarkan di sekitar Indonesia.

BACA JUGA :   5 Universiti di Indonesia yang Ditawarkan oleh Daulah Educonsult

Antara bidang pengajian lain yang boleh dipilih adalah bidang Veterinar, Syariah Islamiah, Usuluddin, Kejuruteraan Pesawat, Pengurusan Perniagaan Antarabangsa dan lain-lain.

Anda tidak perlu bimbang berkaitan pengiktirafan universiti kerana universiti-universiti yang telah ditawarkan oleh Daulah Educonsult masing-masing telah mendapat pengiktirafan daripada: JPA, KPT, MQA, MDC, MMC, MPS, MVC, WHO dan lain-lain.

Jika anda berminat untuk mengetahui maklumat tawaran ini dengan lebih lanjut, anda boleh berhubung dengan pihak Daulah Educonsult menerusi mana-mana pautan di bawah.

Website : http://daulahmedic.com/   
Facebook : Daulah Educonsult   
Youtube : Daulah Educonsult 
Nombor pejabat : 03-92851322 
Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322 
Nombor konsultan utama : 013-2090322(Tuan Syed) 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here