Daulah Educonsult merupakan sebuah agensi konsultasi pendidikan bukan kerajaan yang menguruskan pelajar untuk belajar di luar negara. Pembelajaran ke luar negara adalah mengikut bidang yang telah dipilih oleh pelajar selepas sesi konsultasi dijalankan.

Universiti-universiti yang ditawarkan pula adalah universiti yang telah mendapat pengiktirafan daripada agensi tempatan dan luar negara seperti – WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, dan MVA. Pengiktirafan ini adalah untuk memastikan pelajar tidak akan mengalami kesukaran untuk memohon pekerjaan mengguna sijil dari mana-mana universiti tersebut.

Jika pelajar sangat berminat untuk belajar di luar negara, pelajar amat disarankan untuk melakukan pendaftaran kemasukan bersama Daulah Educonsult. Daulah Educonsult sudah mempunyai banyak pengalaman dan rata-rata pelajar berpuas hati dengan servis yang ditawarkan.

Antara negara yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult adalah Indonesia, Rusia, Poland, Bangladesh dan lain-lain. Pilihan-pilihan negara yang diberikan adalah mengikut tahap keselamatan di negara tersebut dan mempunyai sistem pembelajaran yang sistematik.

Pendaftaran kemasukan yang terdekat adalah pada bulan Mac dan April 2021. Namun, untuk pendaftaran kemasukan ke Bangladesh adalah pada bulan Disember 2021 dan Januari 2022.

BACA JUGA :   Sambung Pengajian Bidang Perubatan Di Indonesia Sesi 2021.

Tambahan daripada itu, pelajar juga boleh melakukan pendaftaran awal untuk kemasukan ke universiti di luar negara menerusi pautan di bawah.

>> https://bit.ly/2WUlBh9 <<

Pilihan Negara dan Universiti

Indonesia

Universitas Sumatera Utara

? Universitas Sumatera Utara
? Universitas Airlangga
? Universitas Padjadjaran
? Universitas Hasanuddin
? Institut Pertanian Bogor
? Universitas Islam Negeri SUSKA, Riau
? Universitas Islam Negeri Ar-Raniry, Banda Aceh

Rusia

Kursk State Medical University

 

? Kursk State Medical University
? Piroshky Research Medical University
? Volgograd State Medical University
? I.M Sechenov First Moscow State Medical University
? Moscow Aviation Institute
? Saint Petersburg University

Poland

Warsaw University of Technology

? University of Lodz
? University of Warsaw
? Warsaw University of Technology
? Vistula University
? Vincent Pol University

Bangladesh

Bangladesh Agriculture University

? Mymensingh Medical College
? Dhaka Medical College
? Dhaka Dental College
? Chittagong Medical College
? Bangladesh Agricultural University

Bidang pengajian yang ditawarkan adalah berbeza mengikuti universiti dan pilihan negara. Antara bidang pengajian yang boleh dipilih oleh para pelajar adalah bidang Perubatan, Pergigian, Farmasi, Veterinar dan Gerontologi.

BACA JUGA :   Tangani Stress Belajar Dengan Konsultasi Daulah Educonsult

Selain itu, terdapat juga bidang lain dalam Pengajian Islam yang boleh dipilih seperti bidang Usuluddin, Syariah, Psikologi, Dakwah dan lain-lain. Tidak hanya itu, terdapat juga pilihan bidang Kejuruteraan dan Pengurusan Perniagaan Antarabangsa.

Pendafatarn kemasukan ini dibuka kepada semua pelajar lepasan SPM, IGCSE, O-Level, Matrikulasi, Asasi, STPM, STAM, A-Level, IB, Diploma atau mana-mana lepasan setaraf.

Pelajar yang berminat untuk kemasukan ke universiti di luar negara boleh melakukan pendaftaran bersama Daulah Educonsult. Pendaftaran masih dibuka bagi sesi Mac dan April 2021 serta Disember 2021 dan Januari 2022. Pelajar boleh mendaftar dengan booking tempat untuk mengelakkan kuota penuh.

Jika pelajar atau ibu bapa mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan cara pendaftaran dan mahukan maklumat yang lanjut berkenaan peluang yang ditawarkan, klik mana-mana pautan di bawah.

? Website : http://daulahmedic.com/
? Facebook : Daulah Educonsult
?  Youtube : Daulah Educonsult
? Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322
? Konsultan Karmila : 014-5334450
? Konsultan Nabila : 013-2853903
? Konsultan Farhana : 011-14307825
? Nombor pejabat : 03-92851322

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here