Kewangan adalah satu perkara penting dalam urusan kehidupan kita. Jika ianya tidak diuruskan dengan baik, pasti seseorang itu akan binasa dalam menjalani kehidupan seharian. Pengurusan kewangan tidak memerlukan dasar disiplin yang tinggi akan tetap lebih kepada mencukupi untuk tidak meletakkan seseorang itu di dalam keadaan sukar.

Oleh itu, pengurusan kewangan sangat perlu dititikberatkan supaya kita dapat menjalani kehidupan dengan baik dan selesa. Jika anda adalah seorang pekerja yang menerima gaji secara bulanan ataupun mingguan, anda adalah di antara mereka yang perlu menguruskan kewangan dengan bijak.

Hal ini dikatakan kerana tidak semua orang mempunyai lebih daripada satu pendapatan, dan mereka yang mempunyai dua sumber pendapatan tidak semestinya pendapatan tersebut mencukupi buat diri mereka. Oleh itu, ayuh ketahui beberapa langkah mudah untuk menguruskan kewangan dengan bijak.

Yang pertama adalah anda perlu mengutamakan keperluan berbanding kehendak diri. Terdapat banyak produk yang ada di luar sana, dan kita perlu bijak dalam menentukan ianya adalah kehendak atau keperluan pada ketika itu. Antara jenis kehendak yang sering kita lihat adalah memilih untuk membeli air-air minuman yang viral sedangkan boleh membeli air minuman yang lebih kurang dengan nilai harga yang lebih rendah.

BACA JUGA :   Perlukan Dana Sewaktu Hari Persaraan Nanti? Buka Akaun Simpanan Bersama Tycoon Group Sekarang!

Selain itu, mengelak daripada berhutang dan mengelak dari berbelanja secara berlebihan adalah satu tindakan bijak. Adapun begitu, untuk perkara yang tidak dapat dielakkan seperti membeli rumah atau kenderaan mungkin mendapat pengecualian. Tetapi ia juga memerlukan anda untuk ‘Mengukur baju di badan sendiri’.

Seterusnya, pastikan anda menyimpan sekurang-kurangnya 10% daripada pendapatan yang anda peroleh. Menyimpan adalah sesuatu yang sangat dituntut lebih-lebih lagi sewaktu keadaan ekonomi yang tidak menentu. Jika menguruskan kewangan memerlukan dasar disiplin yang sedikit, menyimpan memerlukan anda untuk menjadi lebih berdisiplin.

Untuk memulakan simpanan, mungkin agak mudah, namun untuk mengekalkan diri dalam melakukan simpanan bukanlah sesuatu yang mudah.  Adapun begitu, ia tidaklah mstahil untuk dilakukan.

Jika anda mahu membuka akaun simpanan, anda boleh membuka akaun menerusi Pelan Simpanan Eksklusif Tycoon Group. Pelan Simpanan Eksklusif tersebut merupakan sebuah pelan simpanan endownment yang mampu untuk memberikan manfaat yang pelbagai kepada ahli penyimpan.

Pelan simpanan ini menawarkan tiga jenis pelan yang boleh dipilih mengikut kesesuaian ahli penyimpan. Anda boleh memilih satu daripada tiga jenis pelan yang ditawarkan. Berikut adalah antara jenis-jenis pelan yang boleh anda pilih mengikut keperluan anda.

BACA JUGA :   Tingkatkan Pendapatan Anda Dengan Menyertai Bisnes Bersama Tycoon Group.

Simpanan ini merupakan antara jenis simpanan yang mampu untuk menawarkan pulangan yang lumayan. Antara pulangan yang boleh ahli penyimpan dapatkan adalah Aliran Pendapatan Terjamin. Manfaat ini akan diperoleh anda sepanjang tempoh penyimpanan dan tempoh perlindungan tamat.

Berdasarkan jadual yang telah dilampirkan, peratusan Aliran Pendapatan Terjamin akan meningkat mengikut tempoh simpanan yang dibuka. Selain daripada itu, simpanan ini juga mempunyai kadar dividen yang tidak tetap daripada 4% sehingga 6%. Dividen tahunan ini akan didebitkan ke dalam akaun simpanan anda namun tidak boleh dikeluarkan.

Bagi Aliran Pendapatan Terjamin, ia boleh dikeluarkan dan anda dapat memilih untuk membiarkan di dalam akaun simpanan atau masuk terus ke dalam akaun peribadi anda. Tambahan daripada itu, ahli penyimpan juga boleh menjalankan bisnes bersama Tycoon Group.

Tidak hanya boleh membuka akaun simpanan, Tycoon Group juga menawarkan peluang bisnes kepada ahli penyimpan. Jika anda mahu memperoleh pendapatan tambahan yang lumayan, anda boleh sertai Tycoon Group sebagai Penasihat Kewangan dan Usahawan Kewangan. Pihak Tycoon Group boleh dihubungi menerusi:

Website : https://tycoongroup.my/
Facebook : Tycoon Group
Instagram : Tycoon Group
Email : tycoon.groupwm@gmail.com
Nombor : 013-2090322 (Tuan Syed)

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here