Anda sedang atau masih lagi belum menjalankan trading mata wang kripto? Mempunyai masalah tertentu semasa trading? Adakah anda mencari apakah punca anda mempunyai masalah tersebut? Jika anda mahu tahu, antara salah satu penyebab trading anda kurang menjadi kadang-kalanya disebabkan oleh faktor sifat seseorang trader itu.

Berikut adalah mungkin antara salah satu sifat yang mungkin anda lakukan tanpa anda sedari.
  1. F.O.MO. trading

Ungkapan ini sudah menjadi kebiasaan di kalangan para trader. F.O.M.O. merupakan singkatan kepada Fear of Missing Out. Ia adalah sebuah ekspresif yang menggambarkan situasi ketakutan terlepas peluang.

Kebanyakan trader sering terperangkap di dalam situasi ini kerana ia boleh membuatkan mereka terkejar-kejar dalam pasaran. Sifat ini adalah kerana mereka bimbang akan terlepas peluang untuk mendapatkan keuntungan pada waktu tersebut. Adapun begitu, sifat ini boleh menyebabkan mereka kerugian disebabkan mereka memasuki pasaran di waktu dan tempat yang tidak sesuai.

  1. Revenge trading

Antara sifat yang dikatakan popular di kalangan trader adalah revenge trading. Sifat ini melibatkan kelakuan seperti yang berikut. Apabila pasaran bergerak bertentangan dengan arah posisi dagangan dan anda mengalami kerugian, anda mula beremosi dan bertekad untuk mengaut kembali keuntungan dari pasaran. Sifat ini merupakan sifat gopoh dan kebarangkalian untuk meruntuhkan akaun anda adalah sangat tinggi.

  1. Gambler trading

Sifat ini merupakan antara sifat yang sangat merugikan. Jika anda mengaplikasikan teknik yang tidak berkait dengan trading, anda hanya bakal berdepan dengan risiko semata-mata. Apa yang perlu anda lakukan adalah menyediakan pelan yang lengkap sebelum memasuki pasaran trading.

Antara pelan yang mungkin dapat membantu anda adalah seperti pemilihan lot yang bersesuaian, exit plan yang mantap dan beberapa perkara penting yang perlu diteliti yang akan membantu anda dalam melakukan trading.

Jika anda mahu mengurangkan atau mengelakkan diri dari melakukan sifat-sifat atau kesilapan seperti yang dinyatakan di atas. Anda boleh memasuki Binance Capital Team (BCT) dan mula mendalami ilmu trading mata wang kripto menggunakan robot. Pihak BCT boleh dihubungi menerusi:

BACA JUGA :   Google Bakal Sekat Segala Iklan Berkaitan Cryptocurrency Bermula Jun 2018

Nombor khidmat pelanggan: 011-56954641
Facebook: Binance Capital Team 
Telegram: https://t.me/joinchat/txWoWBI4emJkNzVl
Youtube: Binance Capital Team

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here