Tahukah anda, Kursk State Medical University adalah universiti perubatan terbaik di Rusia yang menawarkan bidang pengajian perubatan terbaik untuk pelajar. Universiti ini lebih dikenali sebagai KSMU. KSMU merupakan universiti pertama yang menawarkan program latihan perubatan dalam bahasa Inggeris.

Selain itu, KSMU menawarkan peluang kepada pelajar Malaysia untuk menyambung pengajian di tempatnya. Bukan hanya pelajar Malaysia sahaja, namun terdapat juga pelajar antarabangsa yang memohon kemasukan ke KSMU ini.

Secara tidak langsung, pelajar dapat mengembangkan rangkaian sosial mereka sebagai seorang pelajar antarabangsa. Justeru, pelajar Malaysia di sana juga mempunyai persatuan pelajar yang membantu pelajar-pelajar baharu untuk menyesuaikan diri di sana.

Oleh yang demikian, Daulah Educonsult membuka tawaran sambung pelajar dalam bidang Pra-Perubatan dan Perubatan di KSMU. Daulah Educonsult merupakan sebuah agensi konsultasi pendidikan yang dapat membimbing pelajar dan menguruskan kemasukan pelajar untuk sambung belajar di luar negara.

Jika pelajar mendaftar menerusi Daulah Educonsult, pihak konsultan Daulah boleh membantu pelajar dalam menguruskan pendaftaran kemasukan dan seterusnya memberikan panduan pembayaran yuran kepada pelajar.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Platform Sambung Belajar Luar Negara

Bagi pelajar yang berminat, anda boleh berhubung dengan konsultan Daulah Educonsult untuk mendapatkan sesi konsultasi pendidikan. Pelajar juga diperlukan untuk melampirkan keputusan peperiksaan terkini pelajar untuk memudah urusan.

Oleh yang demikian, Kursk State Medical University boleh menjadi tempat pengajian yang terbaik untuk anda lanjutkan pengajian dalam bidang pra-perubatan dan perubatan.

Universiti ini juga mempunyai kelebihan yang tersendiri, Antaranya:
  • KSMU adalah antara โ€˜TOP 10โ€™ universiti terbaik di Rusia dalam bidang Perubatan.
  • Diiktiraf penuh oleh WHO, KPT, JPA, MQA dan MMC.
  • Salah satu university perubatan terbesar di Rusia dan Eropah.
  • Kos pengajian di KSMU sangat berpatutan untuk anda.
  • Terdapat empat kali kemasukan iaitu Februari, April, Jun dan September.
  • Medium pembelajaran 100% dalam bahasa Inggeris.
  • Dan lain-lain lagi

Jika anda mahu mengetahui maklumat yang lebih mendalam berkenaan peluang sambung pengajian ini, anda boleh berhubung dengan konsultan pendidikan Daulah Educonsult.

Untuk makluman pelajar, berikut adalah syarat kelayakan umum yang diperlukan untuk memohon kemasukan ke KSMU:
  • Pelajar lepasan SPM/ IGCSE/ O-Level atau setaraf: Memperoleh Gred B bagi setiap subjek wajib Biologi, Fizik, Kimia dan Matematik Tambahan
  • Pelajar STPM/ Diploma/ Asasi/ Matrikulasi/ A-Level atau setaraf: Memperoleh minima CGPA 3.00 (Pelajar Aliran SAINS Sahaja)

Seterusnya, bagi pelajar lepasan SPM, IGCSE, O-Level dan setaraf, anda ditawarkan untuk mengikuti bidang Pra-Perubatan selama satu tahun. Setelah itu, anda akan menyambung pengajian ke bidang Perubatan selama enam tahun seperti yang ditawarkan kepada pelajar lepasan Diploma, Asasi, Matrikulasi, A-Level dan setaraf.

BACA JUGA :   Persediaan yang Perlu Dilakukan Sebelum Belajar ke Luar Negara

Mari daftar kemasukan segera jika anda berminat untuk melanjutkan pengajian ke Kursk State Medical University kerana kuota kemasukan adalah terhad.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan berkenan cara permohonan dan sebagainya, anda boleh hubungi pihak Daulah Educonsult di talian berikut.
Nombor pejabat : 03-92851322
Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322
Nombor konsultan utama : 013-2090322โ€ฏ(Tuan Syed)
Website : http://daulahmedic.com/
Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Email : daulahmedic@gmail.comย ย 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here