Peningkatan wabak Covid-19 yang tidak menentu sejak kebelakangan ini telah menjejaskan aktiviti harian rakyat. Mereka tidak lagi boleh membeli belah di outlet atau kedai-kedai kegemaran mereka. Oleh itu, mereka lebih banyak membeli secara atas talian melalui peniaga-peniaga atas talian dan sebagainya.

Memahami situasi yang melanda sekarang, pihak Safer menggalakkan orang ramai untuk menggunakan perkhidmatan Safer Delivery. Safer Delivery menawarkan perkhidmatan penghantaran barangan dengan pantas dan selamat.

Kepada peniaga yang berniaga secara atas talian dan mempunyai kekangan masa untuk menghantar barangan kepada pelanggan, anda boleh menggunakan perkhidmatan Safer Delivery untuk mengambil barangan di lokasi anda dan menghantar barangan tersebut kepada pelanggan anda.

Anda tidak perlu bimbang barangan anda rosak kerana Safer Delivery Partner akan memastikan barangan yang dihantar dijamin sampai dengan selamat dan tidak rosak. Caj penghantaran juga mesra pengguna mengikut jenis kenderaan dan kapasiti barangan. Pilihan penghantaran barangan boleh dibuat menerusi aplikasi Safer.

BACA JUGA :   Promosi Sampai Akhir Tahun Kepada Semua Pengguna Safer!

Di samping itu, Safer Delivery terbahagi kepada dua jenis penghantaran. Antaranya:
  • Single Delivery
Single Delivery adalah perkhidmatan penghantaran barangan terhad kepada satu lokasi sahaja. Penghantaran dilakukan menggunakan kereta atau motosikal bergantung kepada saiz barangan yang ingin dihantar.
  • Multi Delivery
Multi Delivery adalah perkhidmatan penghantaran barangan dengan lebih dari satu lokasi. Penghantarannya sama seperti Single Delivery iaitu menggunakan kereta atau motorsikal bergantung kepada saiz barang yang ingin dihantar.

Jika penghantaran menggunakan kereta, barangan yang dihantar adalah bersaiz besar atau mempunyai muatan lebih kurang 10kg hingga 30kg. Barangan tersebut adalah seperti barangan elektronik, barangan rumah, perabot dan sebagainya.

Jika penghantaran menggunakan motosikal pula, kebiasaanya jenis barangan yang dihantar adalah kecil dan berat tidak melebihi 10 kg. Barangan tersebut adalah dokumen, bungkusan makanan, barangan kecil sebagainya.

Untuk menggunakan perkhidmatan Safer Delivery ini, anda perlu mendaftar terlebih dahulu sebagai pengguna Safer. Pendaftaran secara percuma boleh dilakukan di pautan berikut.

<<<https://tinyurl.com/y6u9r4f5>>>

BACA JUGA :   Rasai Semua Perkhidmatan SAFER Dengan Advance Dulu Lah!
Anda juga perlu memuat turun aplikasi Safer seperti di bawah untuk membuat tempahan perkhidmatan dengan lebih mudah.

Di samping itu, anda yang berniaga makanan dari rumah boleh mendaftar dan menjadi vendor di Safer Food Merchant. Anda boleh mempromosikan perniagaan makanan anda secara percuma. Bukan itu sahaja, Safer Food Merchant juga tidak akan mengenakan sebarang caj penolakan kepada vendor dan vendor boleh menjana keuntungan bersih 100%.

Oleh itu, jangan terlepas untuk ikuti Safer di setiap platform media sosial berikut. Anda juga boleh hubungi khidmat pelanggan Safer seperti yang tertera di bawah.

Customer Service : 011-2058 6389 
Live Chat Safer : https://www.safer.my/ 
Official Website : https://safer.asia/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/ 
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/ 
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial 
TikTok: https://vt.tiktok.com/ZSJ2FEffN/ 
Youtube : https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here