Anda bercita-cita untuk sambung pengajian ke luar negara? Tetapi masih lagi ragu-ragu tentang kelayakan universiti luar negara? Jangan risau! Untuk pengetahuan anda, Daulah Educonsult menawarkan universiti yang telah mendapat pengiktirafan daripada Agensi Kelayakan Malaysia (MQA).

Daulah Educonsult merupakan sebuah agensi konsultasi pendidikan yang memberikan bimbingan kepada pelajar untuk sambung pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda. Bimbingan ini juga adalah termasuk sesi konsultasi pendidikan serta bimbingan pengurusan kemasukan ke universiti luar negara.

Sekiranya anda berminat untuk sambung belajar di luar ngara, Daulah Educonsult sedia membantu anda. Daulah Educonsult menawarkan beberapa peluang kepada anda yang mahu menyambung pengajian di luar negara.

Daulah Educonsult menawarkan pelbagai pilihan universiti yang terbaik kepada anda. Universiti-universiti tersebut merupakan universiti terbaik yang paling penting ia mendapat pengiktirafan daripada MQA, KPT, JPA dan-lain agensi.

Pengiktirafan universiti adalah penting untuk mengelak perkara yang tidak diingini daripada berlaku. Antara perkara yang mungkin berlaku adalah sijil daripada universiti luar negara ini tidak diiktiraf kerajaan Malaysia. Jika perkata ini terjadi, adalah tidak mustahil jika lepasan pelajar sukar peroleh pekerjaan sama ada di sektor awam atau swasta.

Antara bidang pengajian yang memerlukan pengiktirafan sepenuhnya adalah Perubatan, Pergigian, Veterinar, Farmasi dan lain-lain pengajian Sains. Pengiktirafan bagi bidang-bidang ini adalah penting untuk memastikan pelajar boleh menjalankan latihan praktikal dan seterusnya menjadi pengamal perubatan yang sah.

Berikut adalah antara universiti yang telah mendapat pengiktirafan daripada pihak MQA:-

RUSIA
-Kursk State Medical University
-Volvograd State Medical University
-I.M. Sechenov First Moscow State Medical University
-Privolzhsky Research Medical University
INDONESIA
-Universitas Sumatera Utara
-Universitas Airlangga
-Institut Pertanian Bogor
POLAND

-Medical University of Lodz, Poland
-Medical University of Warsaw, Poland

BACA JUGA :   PAKAIAN TRADISI MASYARAKAT DI INDONESIA
BANGLADESH
-Mymensingh Medical College
-Dhaka Medical College
-Dhaka Dental College
-Bangladesh Agricultural University

 

Jika anda berminat untuk melanjutkan pengajian di mana-mana universiti di atas, anda boleh lakukan pendaftaran bersama Daulah Educonsult. Pihak Daulah Educonsult boleh dihubungi menerusi talian yang berikut.

Website : http://daulahmedic.com/
Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Email : daulahmedic@gmail.com 
Nombor pejabat : 03-92851322
Nombor khidmat pelanggan : 018-9624322
Nombor konsultan utama : 013-2090322 (Tuan Syed

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here