Ibu hamil mestilah menjaga pemakanan. Buah-buahan adalah pemakanan yang perlu diambil dalam kuantiti yang banyak agar kandungan dalam keadaan yang sihat.

Bakal ibu digalakkan makan buah-buahan seperti:

1. Kurma: mempunyai zat besi kerana dapat membentuk hemoglobin dan sel darah merah. Dapat mengurangkan pendarahan semasa melahirkan anak, dapat meningkatkan stamina, dan memudahkan proses berkumuh. Kurma juga membantu proses pertumbuhan tulang dan gigi anak.

manfaat buah kurma untuk ibu hamil

2. Air kelapa: mengandungi sel elektrolit yang baik (untuk trimester pertama) bagi mengelakkan dehidrasi. Dapat membuang rasa letih, meningkatkan serotonin iaitu mengatur mood menjadi lebih baik. Dapat membantu pertumbuhan janin, menguatkan sistem kekebalan si ibu dan mencegah masalah infeksi kencing yang menimpa ibu hamil.

BACA JUGA :   kebaikan sengkak yang perlu wanita tahu

 

kebaikan air kelapa untuk ibu hamil

3. Pisang: Dapat membantu menangani masalah tekanan darah tinggi, membentuk pembuluh darah, kulit serta gusi ibu hamil. Pisang juga menyumbang pertumbuhan sel baru untuk si ibu dan anak.

4. Tembikai: Dapat membersih kulit bayi, kaya dengan vitamin A baik untuk sistem perkumuhan badan dan membantu mengawal tekanan darah.

Pakej berpantang daycare 44 hari

Makan buah-buahan juga dapat memberi tenaga kepada ibu hamil dalam melakukan kerja seharian.  Semoga bermanfaat tips yang admin kongsikan. Jika berminat mengenai pakej berpantang Calya boleh menghubungi nombor yang tertera di bawah.

No Khidmat Pelanggan: 0182080827

No Konsultan Hafizzah : 0184630456

Boleh layari laman sesawang kami untuk mendapatkan lebih lanjut info-info serta tips-tips menarik :

BACA JUGA :   Berpantang Bersama Calya Confinement

FacebooK:https://m.facebook.com/calyaconfinement/?tsid=0.5607320087632885&source=result
Telegram : https://t.me/calyaconfinementofficial
Instagram : https://www.instagram.com/calyaconfinement/
Youtube : https://youtube.com/channel/UCF1ELTjeLj32Dr5E3IkzN3A

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here