Lanjutkan Pengajian Anda Sehingga Ke Peringkat Degree Di Indonesia

0
487

Sesetengah pelajar pasti mempunyai impian yang besar salah satu nya seperti ingin melanjutkan pengajian sehingga ke peringkat Ijazah Sarjana Muda di luar negara untuk menceburi bidang yang diminati dengan lebih mendalam. Tetapi tidak semua pelajar mengetahui proses pendaftaran untuk ke menara gading di luar negara dan masih keliru dalam memilih universiti mana yang bersesuaian berdasarkan keputusan yang telah diperolehi

Namun, anda tidak perlu runsing kerana setiap persoalan pasti ada jalan penyelesaiannya. Buat pelajar lepasan SPM / IGCSE / O-LEVEL / A-LEVEL / DIPLOMA / ASASI / MATRIKULASI / SETARAF yang bercadang untuk melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi ke luar negara, anda perlu baca artikel ini sehingga habis

Untuk pengetahuan anda, Daulah Educonsult menawarkan lebih dari 3 universiti di Indonesia  untuk bidang perubatan dan diiktiraf oleh MQA, MMC, JPA, KPT, KPM dan lain-lain. Antara universiti yang ditawarkan adalah:

1. Universitas Sumatera Utara, Medan

BACA JUGA :   Red Square Moscow, Tidak Pernah Sunyi Dengan Manusia

Sejarah Universiti Sumatera Utara (USU) bermula dengan penubuhan Yayasan Universiti Sumatera Utara pada 4 Jun 1952. Yayasan ini dicetuskan oleh Gabenor Sumatera Utara untuk memenuhi aspirasi masyarakat khususnya masyarakat Sumatera Utara dan Indonesia.

2. Universitas Airlangga, Surabaya

Universitas Airlangga | QS GEN

Universiti awam yang terletak di daerah Surabaya, Jawa Timur ini merupakan universiti kedua yang tertua di Indonesia . Walaupun secara rasmi ditubuhkan pada tahun 1954 di bawahkerajaan Indonesia, Universiti Airlangga pada asalnya ditubuhkan pada tahun 1948 sebagai  universiti terpencil di Indonesia.

3. Universitas Padjadjaran 

 

Padjadjaran University - WikiwandUniversiti Padjadjaran atau nama singkatannya Unpad merupakan salah satu universiti kebangsaan di Indonesia. Unpad telah ditubuhkan pada 11 September 1957 dan kampus ini terletak di Bandung. Selain itu, Unpad juga tersenarai sebagai universiti kebangasaan terbaik di Indonesia dengan jumlah  pemohon terbanyak di Indonesia

4. Universitas Hasanuddin
Universitas Hasanuddin - Info Pendaftaran, Akreditasi hingga Biaya |  Quipper Campus

Tanggal 28 Januari 1956, bermulanya sejarah perubatan di Makassar dengan dirasmikan sebuah institusi pendidikan kedokteran bernama Fakulti Perubatan Makassar. Ini dirasmikan oleh Profesor Ir. R. Soewandi ialah Menteri P dan K ketika itu. Perasmian Universiti Hasanuddin diraikan oleh Naib Presiden Drs. di kampus induk universiti. Pada 10 September 1956, En.Hatta mengubah status Fakulti Perubatan Makassar bertukar kepada Fakulti Perubatan Universiti Hasanuddin. Perubahan ini berlaku kerana syarat penubuhan Universiti pada masa itu tidak mencukupi.

BACA JUGA :   Jom Sambung Belajar di Universiti Al-Azhar!

Banyak bukan universiti yang terbaik di Indonesia untuk anda lanjutkan pengajian dalam bidang perubatan. Bukan sahaja bidang perubatan yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult, malah mereka juga menawarkan jurusan farmasi, pergigian dan veterinar. Jika anda berminat, hubungi talian di bawah untuk dapatkan sesi konsultasi secara PERCUMA bersama konsultan professional Daulah Educonsult. Kuota adalah terhad maka jangan lepaskan peluang keemasan anda!

Pejabat: 03-92851322
Customer Service: https://bit.ly/Konsultan-N
Konsultan Utama: 013-2090322 (Tuan Syed)
Konsultan Daulah: https://bit.ly/KonsultanNisa (Konsultan Nisa)

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here