3 Posisi Tidur Selepas Bersalin Ceaser

0
4729

Selepas penat bersalin, lebih-lebih lagi bersalin ceaser, maka tidur adalah hal yang paling membahagiakan. Waktu itulah ibu dapat rehat dengan sepuasnya. Selain itu, ibu-ibu mungkin tidak dapat tidur sempurna kerana masih kesakitan atau risau luka lambat sembuh.

Walau apa pun proses bersalin yang anda lalui, badan memang perlu berehat agar cepat pulih. Kedua-dua bersalin secara normal dan pembedahan ceaser sama-sama menguras tenaga. Selepas bersalin, bahagian badan tertentu juga mungkin berasa sakit dan tidak selesa, sama ada di sekitar faraj, payudara atau perut. Dengan ketidakselesaan sedemikian, sebaiknya elakkan tidur telentang. Kerana, apabila anda tidur dalam keadaan meniarap, tekanan pada badan meningkat sehingga rasa sakit boleh terus muncul. Jadi posisi tidur selepas bersalin pembedahan ini penting untuk ibu-ibu tahu.

𝐌𝐞𝐡 𝐬𝐢𝐧𝐢 𝐂𝐚𝐥𝐲𝐚 𝐧𝐚𝐤 𝐤𝐨𝐧𝐠𝐬𝐢𝐤𝐚𝐧 𝟑 𝐩𝐨𝐬𝐢𝐬𝐢 𝐭𝐢𝐝𝐮𝐫 𝐬𝐞𝐥𝐞𝐩𝐚𝐬 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐚𝐥𝐢𝐧 𝐜𝐳𝐞𝐫 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐢𝐛𝐮-𝐢𝐛𝐮🧐

💎 Berbaring:
– Posisi berbaring ini dianggap paling baik, aman dan selamat. Malah, luka pembedahan juga tidak terganggu yang boleh menyebabkan luka.

💎Tidur sambil duduk:
– Cuba tidur posisi tidur sambil duduk ini meskipun kurang selesa, tetapi ia dapat mengurangkan rasa sakit yang dirasai itu. Tetapi jangan terlalu lama tidur dengan posisi ini, cukup sekadar untuk mengilangkan rasa sakit.

💎 Alas dengan bantal:
– Caranya, letak bantal di bahagian belakang badan, punggung dan siku bagi mengurangkan ketidakselesaan ketika tidur. Paling tidak, pastikan kepala lebih dari kedudukan badan.

Calya juga menyediakan pakej berpantang, Aqiqah dan Pengurusan Uri Bayi. Jika berminat anda boleh hubungi kami😊

Ketahui Update dan Info Penting di:-

No khidmat pelanggan: 0182080827
No konsultan Dyana: 0182049022

Instagram : https://www.instagram.com/calyaconfinement/
Facebook : https://www.facebook.com/calyaconfinement
Telegram : https://t.me/calyaconfinementofficial
Tiktok : https://www.tiktok.com/@calyaconfinement
Youtube: https://youtube.com/channel/UCF1ELTjeLj32Dr5E3IkzN3A

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here