Tempat wajib dikunjungi di INDONESIA

0
445

Banyak destinasi pelancongan Indonesia yang terkenal di peringkat antarabangsa. Destinasi pelancongan Indonesia ini agak menarik dan patut diketahui oleh rakyat Indonesia mahupun pengunjung dari negara lain.

  1. Pulau Komodo

Pulau Komodo dengan pantai merah jambu termasuk dalam kawasan Taman Negara Komodo bersama pulau-pulau lain di sekitar kepulauan Nusa Tenggara. Pada tahun 1986, UNESCO memasang tapak pelancongan ini di Indonesia sebagai salah satu lokasi terkaya di dunia. Pulau ini dianggap sebagai rumah naga Komodo yang mesti dilindungi.

2. Taman Nasional Way Kambas

Taman Nasional Way Kambas berfungsi sebagai pemuliharaan untuk gajah Sumatera, makhluk unik di pulau Sumatera. Terdapat bahagian padang rumput, semak, dan hutan pantai yang diselingi dengan hutan paya di rantau ini. 125,000 hektar termasuk dalam kawasan keseluruhan.

BACA JUGA :   Kemasukan Segera Ke Madrasah Daulah Sesi September 2020

3.Pantai Parai Tenggiri (Bangka Belitung)

Pantai Parai Tenggiri (Bangka Belitung) merupakan pantai yang boleh dinikmati dan juga boleh bersiar-siar di sepanjang laluan sempit yang dibarisi pokok kelapa yang rendang. Malah, pengunjung boleh pergi ke Pulau Rock melalui jambatan yang merentangi tanah besar di mana hotel tersebut terletak. Pantai Parai Tenggiri juga dikatakan kelihatann kosong dan berbatu apabila dilihat ke kanan.

Jadi bagaimana? Banyak tempat yang menarik di negara Indonesia kan ? Tunggu apa lagi, Inilah masanya impian anda tercapai untuk menjelajah lebih lagi tentang negara Indonesia . Admin ada idea, dengan melanjutkan pelajaran ke sana anda dapat mengetahui pelbagai jenis penceritaan,sejarah,adat resam dan bermacam lagi di indonesia. Mari admin guide step by step untuk ke sana.

BACA JUGA :   KRI Nanggala 402 Dilapor Hilang Sebelum Disahkan Tenggalam Sepenuhnya.

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here