Budaya Kehidupan Orang di Rusia yang Mengagumkan

0
356

Hiii, hari ini saya nak berkongsi kan tentang budaya orang Rusia. Mesti ada yang tertanya-tanya, macam mana la budaya dan kehidupan sehari-harian orang Rusia ni? Sama ke kehidupan mereka dengan kita yang dekat Malaysia ni? Budaya kehidupan di kalangan orang Rusia dipengaruhi oleh sejarah yang kaya dan satu set nilai-nilai yang unik yang terbenam dalam kehidupan mereka sehari-hari.

Berikut adalah beberapa aspek kehidupan dan budaya Rusia yang patut diteroka:

  • Cinta kepada Seni dan Sastera

Orang Rusia mempunyai hasrat yang kuat terhadap seni dan sastera. Mereka telah menghasilkan beberapa penulis dan artis terbesar dalam sejarah, seperti Tolstoy, Dostoevsky, dan Tchaikovsky. Muzium, galeri dan teater Rusia adalah antara yang terbaik di dunia.

  • Cinta kepada Alam

Orang Rusia mempunyai penghargaan yang mendalam terhadap alam dan alam sekitar. Mereka suka menghabiskan masa di taman, hutan, dan sepanjang sungai dan tasik yang banyak terdapat di negara itu.

  • Kekeluargaan yang Kuat

Keluarga sangat dihargai dalam budaya Rusia. Unit keluarga dianggap sebagai asas masyarakat dan ahli keluarga diharapkan untuk menyokong dan menjaga satu sama lain. Tidak jarang untuk beberapa generasi keluarga tinggal bersama dan berkongsi makanan dan perayaan.

  • Cinta kepada Makanan
BACA JUGA :   Maahad Buuth Peluang Pelajar Lanjut Pengajian Di Mesir.

Masakan Rusia adalah pelbagai dan lazat, dengan pelbagai hidangan tradisional yang mencerminkan sejarah dan geografi negara itu. Orang Rusia bangga dengan makanan mereka dan suka berkongsi dengan orang lain.

  • Ketahanan dan Kepantasan

Orang Rusia mempunyai sejarah yang panjang dalam menangani masa-masa sukar, dan ketahanan dan kepentasan ini adalah ciri penting dalam budaya mereka. Ini dapat dilihat dalam keupayaan mereka untuk bertahan melalui cabaran ekonomi dan politik, serta dalam kemampuan mereka untuk menyesuaikan diri dengan perubahan keadaan.

Secara keseluruhan, budaya kehidupan di kalangan orang Rusia dicirikan oleh penghargaan mendalam terhadap keluarga, seni, sastera, agama, alam, makanan dan ketahanan.

Tertarik tak dengan budaya yang ada jika sambung belajar di luar negara? Berminat untuk melanjutkan pengajian di Rusia? Boleh hubungi kami di Daulah Educonsult:

BACA JUGA :   Operasi Bazar Ramadan, Aidilfitri Dan Solat Tarawih Dibenarkan Di Seluruh Negeri Dengan SOP Ketat.

Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Email : daulahmedic@gmail.com
Pejabat : 03-92851322
Khidmat Pelanggan : 018-9624322
Konsultan Utama : 013-2090322 (Tuan Syed)
Konsultan : 010-8694840

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here