Kelebihan dan Keindahan Bandar Kursk, Rusia.

0
217

Bandar Kursk atau Kursk City adalah sebuah kota yang terletak di barat daya Rusia. Kursk merupakan ibu kota yang mempunyai banyak kelebihan dan keindahan dari Oblast Kursk dan terletak sekitar 530 km sebelah selatan Moskow. Kota ini memiliki populasi sekitar 450.000 orang dan memiliki luas wilayah sekitar 118,5 km².

Terdapat beberapa kelebihan dan keindahan di bandar Kursk apabila anda menetap dengan atas tujuan bekerja mahupun belajar.

Kelebihan bandar Kursk, Rusia:

  • Sejarah yang Kaya – Kursk mempunyai sejarah yang panjang dan kaya dengan banyak bangunan bersejarah yang menarik seperti Katedral Kursk Root, Menara Jam Kursk, dan Istana Kadet Kursk.
  • Keindahan Alam – Kursk mempunyai keindahan alam yang menakjubkan seperti Hutan Kursk dan Taman Gagarin. Selain itu, terdapat juga taman-taman awam dan taman rekreasi yang menarik seperti Taman Pushkin dan Taman Semyonova.
  • Keamanan – Kursk adalah bandar yang selamat dan teratur dengan polis yang aktif dan sistem keamanan yang baik, menjadikannya tempat yang aman untuk tinggal dan berkunjung.
BACA JUGA :   Tiada SPM & STAM Boleh ke Universiti? Ini caranya !

  • Budaya dan seni – Kursk dikenal dengan seni dan budayanya yang kaya. Banyak festival budaya yang diadakan di kota ini setiap tahunnya, seperti Festival Film Internasional dan Festival Musik Kursk.
  • Pusat industri – Kursk adalah pusat industri penting di Rusia, terutama dalam bidang teknologi dan manufaktur. Ini membuat kota ini menarik banyak investor asing dan peluang karir yang baik bagi warga setempat.

Berminat untuk melanjutkan pembelajaran ke luar negara? Boleh hubungi kami di:

Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Email : daulahmedic@gmail.com
Nombor Pejabat : 03-92851322
Nombor Khidmat Pelanggan : 018-9624322
Nombor Konsultan Utama : 013-2090322 (Tuan Syed)
Nombor Konsultan : 010-8694840

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here