Hello, apa khabar semua? Saya harap semua dalam keadaan yang baik-baik saja. Dah lama saya tak berkongsi tentang sebuah universiti yang ada di Rusia ni kan? Okayyyy, harini saya nak bercerita tentang tak lain tak bukan iaitu Kursk Medical State University atau lebih dikenali sebagai KSMU. Banyak kelebihan yang ada tau kalau sambung belajar dekat KSMU.

Siapa je tak tahu pasal KSMU ni? KSMU merupakan Top 10 universiti yang ada di Rusia. Terdapat beberapa kelebihan sambung belajar di KSMU untuk pelajar antarabangsa.

Berikut adalah beberapa kelebihan di antaranya:

  • Pendidikan berkualiti

KSMU adalah salah satu universiti perubatan tertua dan paling berprestij di Rusia dengan sejarah selama lebih daripada 80 tahun. Ia diiktiraf oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), Majlis Perubatan Malaysia (MMC) dan ijazahnya diiktiraf di seluruh dunia. Universiti ini mempunyai tenaga pengajar yang berkelayakan tinggi yang menyediakan pendidikan dan latihan berkualiti kepada pelajar.

  • Yuran pengajian yang berpatutan

Berbanding dengan universiti perubatan di banyak negara lain, yuran pengajian di Universiti Perubatan Negeri Kursk adalah agak berpatutan. Pelajar antarabangsa juga boleh mendapat manfaat daripada program biasiswa dan bantuan kewangan.

  • Program dalam bahasa Inggeris

Universiti Perubatan Negeri Kursk menawarkan program dalam bahasa Inggeris untuk pelajar antarabangsa. Ini memudahkan pelajar yang tidak fasih berbahasa Rusia untuk belajar perubatan di Rusia.

  • Kemudahan moden

 

BACA JUGA :   Minat Bidang Farmasi & Perubatan? Daulah Educonsult Sedia Membantu

Universiti ini mempunyai kemudahan moden, termasuk bilik kuliah, makmal dan pusat penyelidikan yang dilengkapi dengan baik. Ia juga mempunyai perpustakaan besar dengan koleksi buku dan jurnal perubatan yang luas.

  • Komuniti pelajar antarabangsa

KSMU mempunyai komuniti pelajar yang pelbagai dengan pelajar dari lebih daripada 70 negara. Ini memberikan peluang yang unik kepada pelajar untuk berinteraksi dan belajar dari rakan sebaya dari pelbagai bahagian dunia.

  • Latihan klinikal

Universiti ini mempunyai rakan kongsi dengan hospital terkemuka di Kursk dan bandar-bandar lain di Rusia, menyediakan pelajar dengan peluang untuk latihan klinikal yang praktikal.

 

  • Perkhidmatan sokongan pelajar

KSMU menyediakan pelbagai perkhidmatan sokongan pelajar, termasuk penginapan, insurans perubatan, sokongan visa dan perkhidmatan kaunseling. Ini membantu pelajar antarabangsa menyesuaikan diri dengan kehidupan di Rusia dan memberi tumpuan kepada pembelajaran.

BACA JUGA :   Sambung Pengajian Bidang Perubatan Sesi November 2020 di Rusia.

Secara keseluruhan, Kursk State Medical University menawarkan peluang yang besar kepada pelajar antarabangsa untuk menerima pendidikan perubatan berkualiti pada kos yang berpatutan, dalam persekitaran yang sokongan dan pelbagai.

Tertarik tak dengan kelebihan yang ada di Kursk State Medical University  jika sambung belajar di luar negara ini? Berminat untuk melanjutkan pengajian di Rusia? Boleh hubungi kami di Daulah Educonsult:

Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Email : daulahmedic@gmail.com
Pejabat : 03-92851322
Khidmat Pelanggan : 018-9624322
Konsultan Utama : 013-2090322 (Tuan Syed)
Konsultan : 010-8694840

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here