Universiti Perubatan Luar Negara Yang Telah Diiktiraf MQA Tapi Ramai Orang Tak Tahu

0
526

Ramai orang masih ragu-ragu dengan pengiktirafan universiti di luar negara. Dah tekad nak belajar perubatan luar negara tapi risau pula mengenai pengiktirafan. Universiti perubatan luar negara yang telah diiktiraf oleh Majlis Akreditasi Malaysia (MQA) atau Majlis Perubatan Malaysia (MMC) memang tidak banyak diketahui oleh ramai orang. Oleh itu, artikel ini akan senaraikan beberapa universiti perubatan luar negara yang diiktiraf.

Selain itu juga, jika anda berminat untuk sambung belajar luar negara, admin cadangkan agensi konsultan Daulah Educonsult (www.daulahmedic.com) .

  1. Kursk State Medical University, Rusia

Kursk State Medical University (KSMU) merupakan universiti perubatan yang terletak di Kursk, Rusia. Ia diiktiraf oleh MQA, MMC dan tersenarai dalam Direktori Perubatan Sedunia (WDOMS). Universiti ini menekankan penyelidikan dan inovasi, dengan kemudahan moden dan teknologi terkini untuk menyokong program akademik.

BACA JUGA :   TIPS DIET YANG SEIMBANG SEMASA BULAN PUASA

2. Volgograd State Medical University, Rusia

Volgograd State Medical University terletak di Volgograd, Rusia dan memang telah diiktiraf oleh MQA dan juga tersenarai dalam Direktori Perubatan Sedunia (WDOMS). Pelajar yang belajar di VSMU akan mendapat pengalaman yang bermanfaat dan ilmu pengetahuan yang berkualiti untuk mempersiapkan mereka menjadi doktor yang cekap dan profesional.

3. Universiti Sumatera Utara, Indonesia

Universiti ini sudah semestinya telah diiktiraf oleh MQA sebagai universiti luar negara yang disahkan untuk menawarkan program perubatan. USU menawarkan pelbagai program akademik termasuk program perubatan seperti Kedokteran Umum, Kedokteran Gigi dan Farmasi.

4. Universiti Airlangga, Indonesia

Universiti Airlangga adalah sebuah universiti yang terletak di Surabaya. Universiti ini telah diiktiraf oleh MQA sebagai sebuah universiti yang berkualiti dan menawarkan program-program yang memenuhi standard pengajian tinggi. Program yang ditawarkan adalah Perubatan, Pergigian, Veterinar dan Farmasi.

BACA JUGA :   Sambung Belajar di Universiti Luar Negara melalui Daulah Educonsult

Banyak lagi universiti-universiti yang terbaik dan terkenal telah diiktiraf oleh MQA dan MMC. Berminat untuk tahu lebih lanjut mengenai cara bagaimana ingin daftar kemasukan ke universiti luar negara?

Anda boleh terus hubungi konsultan Daulah Educonsult melalui talian dibawah untuk syarat kelayakan dan maklumat lebih lanjut mengenai kemasukan.

Nombor pejabat: 03-92851322

Nombor khidmat pelanggan: 018-9624322  https://bit.ly/konsultandaulah-tf

Nombor khidmat pelanggan: 011-70187322 https://jom.chat/csdaulahmedic

Nombor konsultan utama: 013-2090322

Nombor konsultan: 01114307825 (Cik Farhana) https://bit.ly/konsultanfarhana

Atau anda boleh membuat pra pendaftaran melalui link tersebut: https://bit.ly/STUDYABROAD2023

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here