Bandar paling sejuk di dunia

0
107

Tahukah anda?

Bandar paling sejuk di dunia adalah Oymyakon, yang terletak di Republik Sakha (Yakutia) di Rusia. Oymyakon dikenali sebagai tempat berpenghuni dengan suhu terendah di bumi. Pada Januari 1924, suhu di Oymyakon tercatat mencapai -71,2°C (-96,2°F), menjadikannya salah satu tempat terdingin yang pernah dihuni manusia. Kota ini berada di kawasan Siberia yang terkenal dengan musim dingin yang sangat keras dan panjang.

Selain Oymyakon, Verkhoyansk, yang juga berada di Republik Sakha adalah kota lain yang sangat dingin dan sering disebut dalam konteks ini. Kedua tempat ini terkenal dengan suhu ekstremnya selama musim dingin.

Rusia adalah negara yang terbesar di dunia berdasarkan luas wilayah. Dengan jumlah luas sekitar 17.1 juta kilometer persegi, Rusia mencakup lebih dari satu perdelapan Asia dengan wilayah yang sangat luas dan beragam.

BACA JUGA :   Kemasukkan Belajar Sesi Oktober & November Di Kursk State Medical University.

Rusia juga terkenal dengan universiti perubatan yang top dan diiktiraf secara global. Buat anda yang berminat untuk melanjutkan bidang perubatan di Rusia, boleh hubungi konsultan Daulah Educonsult.

VOLGOGRAD STATE MEDICAL UNIVERSITY masih membuka permohonan untuk kemasukan tahun 2024.

Permohonan boleh dibuat disini.

atau anda boleh hubungi terus konsultan Daulah Educonsult di talian 0189624322 atau 01114307825 (cik Farhana) untuk maklumat lanjut.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here