Gara-Gara Buat Onar Pasangan Kekasih ‘Dimandikan’ Air Kumbahan

0
844

Di Acheh, Indonesia, penduduk setempat melampiaskan rasa mereka terhadap pasangan yang ditangkap melakukan seks tanpa ikatan perkahwinan dengan cara menyiram air kumbahan terhadap pasangan tersebut. Perbuatan onar mereka akhirnya memakan diri sendiri.

Sumber: Tentang Media

Terdapat satu video tular yang menunjukkan keadaan kedua-dua pasangan itu sedang bertinggung di sebuah kawasan pembentung dengan dikelilingi orang ramai yang sedang bergilir-gilir menyimbah air kumbahan terhadap pasangan tersebut.

Pasangan yang berusia sekitar 30 tahun itu berdepan dengan hukuman kerana didapati melanggar undang-undang syariah di bahu sebatang jalan berdekatan dengan bandar Langsa.

air kumbahan

Salah seorang dari pasangan itu merupakan Ketua Lembaga Perancangan Pembangunan Bandar Langsa dan seorang lagi dikenali sebagai kakitangannya.

Tangkapan berlaku setelah kelibat lelaki berkenaan kerap muncul di kediaman wanita itu yang masih belum air kumbahanberkahwin telah menimbulkan rasa kurang senang dalam kalangan tetangga yang telah menjebak ke penangkapan pasangan tersebut.

BACA JUGA :   Senarai Suku Kaum yang Terkenal di Indonesia

Ketua  Pejabat Agama Islam, Ibrahim Latif mengulas bahawa kesan daripada perbuaatan sumbang tersebut telah menyebabkan pasangan tersebut disimbah oleh air kumbahan.

Ekoran daripada penangkapan itu, lelaki tersebut cuba meyakinkan orang ramai bahawa mereka telah bernikah dengan mempamerkan sijil nikah. Malangnya tindakanya diragui oleh orang ramai dan kesahihan dokumen tersebut telah dipersoalkan.

air kumbahan

Sebaik kejadian, mereka telah dihantar ke pejabat agama bagi mendapatkan pengesahan dan membenarkan siasatan lanjut dijalakan bagi mengesahkan samada dokumen tersebut sahih atau palsu semata-mata.

Jika sijil yang dipamerkan itu adalah palsu, kudua-duanya bakal berdepan degan hukuman yang lebih berat iaitu hukumn sebat. Aceh erupakan satu-satunya daerah di Indonesia yang tegas menjadikan undang-undang syariah sebagai panduan di Indonesia.

BACA JUGA :   Pramugari-Pramugari Muslim Kini Wajib Memakai Tudung Untuk Penerbangan Ke Aceh

Untuk tidak terlepas sebarang informasi-informasi menarik dari dalam dan luar negara, pastikan anda sentiasa layari Deenamik.com dan like FB Page Deenamik.

Jom rebut peluang menunaikan umrah dengan harga ekonomi tetapi dapat layanan persis VIP, hanya melalui pakej umrah dari Minhakim Travels Sdn Bhd. Anda akan merasai pengalaman umrah yang cukup eksklusif dengan Hotel 5 star yang dekat dengan Masjidil Haram. Yang paling penting, harganya memang berpatutan dan mampu milik.

Untuk informasi lanjut, sila layari pautan di bawah :

03-83220555 : Pejabat Minhakim Travels

017-8817150 : Puan Hajah Aziah

019-3010160 : Puan Aini

Facebook : Minhakim Travels

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here