Anda tidak mempunyai penstabil kamera anti-goncang di dalam kamera anda? Mempunyai ayam berguna? Bagus! Tahukah anda ayam mempunyai kepala yang paling stabil?

Memandangkan anda pasti tahu mengenai refleks ‘Vestibulo-Oscular’ pada ayam dan fungsi penstabilan ayam. Ayam merupakan alat yang sesuai untuk menstabilkan kamera anda.

Ia pada dasarnya adalah refleks yang kita gunakan untuk memastikan mata kita menumpukan perhatian pada sesuatu sementara kepala kita bergerak.

Anda sudah tentunya memerlukan ayam hidup, kamera kecil, sejenis getah pengikat, serta kesabaran dan kemahiran untuk berteman dengan ayam jantan dan membawanya ke pucuk filem anda.

Syarikat besar LG telah mengambil inisiatif untuk menggunakan kepala ayam untuk mempromosikan kamera Galluscam mereka. Mereka menggunakan kepala ayam ke tahap yang baru dengan seekor ayam yang dipasang kamera Galluscam untuk mendapatkan video yang stabil, tidak kira dari konsert rock kepada sukan-sukan ekstrim.

BACA JUGA :   Kaca Mata Berteknologi Tinggi Ini Dapat Kesan Penjenayah?

Cukup hanya anda pasangkan tali kamera anda ke kepala ayam dan gunakan ia sebagai khidmat penstabilan imej alam semula jadi untuk melakukan semua kerja. Menurut video, pemproses gerakan menggunakan unit pengukuran inersia, yang mengesan gerakan (kadar, jenis dan arahan) dan mengkompensasinya. Ayam mempunyai versi yang cukup canggih.

Jadi, jika anda tidak mempunyai ‘stabilizer’ untuk kamera anda, anda bolehlah menggunakan ayam!

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here