Penerbangan MH370 yang hilang mungkin telah menuju ke landasan rahsia, seorang bekas juruterbang telah mendakwa sensasi.

Juruterbang Ex-United Airlines, Randy Ryan, berkata beliau mengembangkan teorinya kerana pasukan carian belum dapat mencari kapal terbang itu empat tahun selepas ia hilang.

Serpihan yang mungkin milik MH370 telah dibasuh di Madagascar, manakala yang lain telah dibasuh di Pulau Reunion dan Mauritius berhampiran.

Bagaimanapun, sementara bekas juruterbang Angkatan Udara Amerika Syarikat mengatakan bahawa “pokes lubang cukup besar dalam teorinya” dia mengatakan ia tidak boleh dikesampingkan.

Tetapi ketika mengakui pesawat itu terhempas di laut, bekas kapten mengatakan ada kemungkinan “sifar” akibat kemalangan.

“Setakat ini, apa yang ditemui serpihan kecil itu didapati di laluan barat yang saya cadangkan ia diterbangkan,” katanya kepada Daily Star: “Jika ia beralih ke utara (sebelum Madagascar) dan mendarat saya akan menjangkakan ia akan mendarat di tempat yang sepi di mana pendekatannya tidak akan diperhatikan, terutama pada waktu malam. ”

GPS adalah sedemikian rupa sehingga ia dapat mencari hampir mana-mana tempat yang telah dirancang. “Sukar untuk saya jumpa jika ada di darat, saya akan bertaruh ia ditutup dengan kain camo oleh orang-orang yang saya duga bertemu dengannya semasa mendarat.

“Kenapa mereka mahu pesawat terbang jauh melebihi pemahaman saya.”

MH370 dipercayai telah berpaling meninggalkan Aea Selatan China dalam perjalanan dari Kuala Lumpar ke Beijing pada tahun 2014. Penyiasat berfikir ia terhempas di Lautan Hindi Barat di Australia tetapi tidak tahu mengapa ia mengambil laluan yang membawa kepada pelbagai teori.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here