Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mengucapkan penghargaan kepada seluruh warga Kementerian Beli dan Sukan (KBS) bersempena dengan majlis perpisahannya. Pengalaman selama 22 bulan yang penuh mencabar mengemudi KBS meninggalkan seribu kenangan buat beliau.

Ahli Parlimen Muar tersebut berkata biarpun tidak lagi memegang portfolio di kementerian itu, beliau akan mengikuti  perkembangan atlet negara dan. Tambahan, beliau juga akan hadir di temasya Sukan Olimpik sebagai tanda sokongan terhadap para atlet Malaysia.

Sepanjang mengemudi KBS, banyak sumbangan dan tajaan yang telah dapat dirasai oleh atlet hasil titik peluh ahli KBS. Hal ini dilakukan adalah untuk menjaga kebajikan atlet.

sumber : Facebook Syed Saddiq

“KBS hampir mendapat dana RM150 juta untuk pembangunan sukan yang diharapkan dapat digunakan sepenuhnya untuk pembangunan sukan negara,” katanya yang akan kembali ke Muar untuk menjalankan tugas sebagai ahli parlimen.

BACA JUGA :   SAMBUNG PENGAJIAN DI RUSIA DENGAN MUDAH

Tambahan, perkara yang berjaya dilakukan dalam tempoh itu ialah mendapat tajaan berjumlah RM5 juta bagi persiapan atlet ke Sukan Paralimpik Tokyo 2020, jumlah terbesar yang pernah diterima KBS.

Syed Saddiq yang berusia 27 tahun adalah antara menteri termuda selepas Pakatan Harapan memenangi PRU-14 pada 2018. Namun beliau terpaksa akur untuk meninggalkan KBS disebabkan landskap politik yang berubah.

Beliau merupakan lepasan Universiti Islam Antarabangsa dalam Sarjana Muda Undang-Undang. Unutk tahu mengenai biografi beliau, layari lama web ini : https://syedsaddiq.my/biography/

DAULAH EDUCONCULT menawarkan pengajian ke luar negara dalam bidang yang anda minati. Berminat? Mendaftar segera bersama DAULAH EDUCONSULT. 

Daulah Educonsult merupakan sebuah platform yang membantu para pelajar untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang yang diminati di luar negara tanpa mengambil kira latar belakang pendidikan. Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir. Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Pergigian dan Farmasi, bidang Pengajian Islam dan lain-lain.

BACA JUGA :   Kursus Bahasa Arab Di Jordan Mula Dibuka

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here