Rusia merupakan sebuah negara yang mempunyai empat musim dalam masa setahun iaitu musim sejuk, panas, luruh dan bunga. Rusia juga merupakan salah satu negara yang terbesar di dunia dan Rusia ialah sebuah negara terbesar Eropah. Selain itu terdapat sebuah universiti yang merupakan universiti terbaik di Rusia.
Universiti itu ialah Kursk Medical State University yang merupakan universiti terbaik dalam bidang perubatan di Rusia. Universiti itu menawarkan bidang perubatan, pergigian, farmasi dan pra-perubatan.
Setiap bidang mempunyai tempoh pengajian yang berbeza-beza. Pengetahuan tambahan kepada semua pembaca Deenamik, KSMU telah ditubuhkan pada 9 February 1935.
Kenapa dengan KSMU ni? Universiti ini merupakan salah satu universiti yang ditawarkan oleh Daulah Educonsult kepada pelajar-pelajar yang hendak lanjutkan pelajaran ke luar negara. Ramai pelajar yang telah berdaftar dengan Daulah Educonsult untuk melanjutkan pelajaran.
Bidang pra-perubatan adalah asasi atau foundation in medical. Pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang daftar ke bidang perubatan perlu mengambil pra-perubatan dahulu. Tempoh pengajian bagi bidang pra-perubatan ialah selama 7 tahun di KSMU.
Tetapi bagi pelajar lepasan asasi, matrikulasi, STPM, Diploma dan lain-lain boleh mengambil terus ke bidang perubatan. Tempoh pengajian bagi bidang perubatan ialah selama 6 tahun di Kursk State Medical University.

Bidang selain perubatan iaitu pergigian, farmasi dan gerontology juga ditawarkan. Apa itu gerontology? Gerontologi ialah bidang untuk merawat orang yang sudah lanjut usia dari segi fizikal dan mental mereka. Pelajar akan membuat pemerhatian terhadap segala tingakh laku orang yang sudah lanjut usia.
Tambahan, yuran pengajian di Kursk State Medical University adalah dibayar mengikut kepada mata wang Malaysia. Jadi di sini pelajar tidak akan dikenakan bunga, yuran tambahan daripada KSMU. Menarik kan?
Daulah Educonsult merupakan sebuah syarikat yang memberikan khidmat konsultan kepada pelajar. Sekiranya pelajar berminat untuk sambung pelajaran ke luar negara, mereka boleh mendapatkan perkhidmatan konsultan daripada Daulah Educonsult.
Daulah Educonsult bukan sahaja menawarkan negara Rusia, terdapat juga negara lain yang ditawarkan seperti Mesir, Poland, Bangladesh, Indonesia dan Turki. Bidang yang ditawarkan kepada pelajar ialah perubatan, farmasi, pengajian Islam, kejuruteraan, gerontologi, kejuruteraan pesawat dan macam-macam lagi.
Sekiranya  ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut, sila hubungi nombor yang tertera di bawah.
Daulah Educonsult : https://daulahmedic.com/
Instagram : https://www.instagram.com/daulah_educonsult/
Hubungi talian hotline : 0392851322
Customer service 1 :0189624322
Customer service 2 :0182429322
Konsultan Utama : 0132090322 (Tuan Syed)
Borang Pendaftaran Pengajian : https://bit.ly/32R1pPO

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here