Cryptocurrency Trading

Trading cryptocurrency adalah satu tindakan spekulasi pergerakan harga cyrptocurrency melalui akaun dagangan (Contract of Difference, CDF), atau membeli dan menjual coin yang didasarkan melalui pertukaran (exchange). Ia melibatkan spekulasi mengenai pergerakan harga cryptocurrency tanpa mengambil alih coin yang telah didasarkan.

Dengan erti kata mudah, trading cryptocurrency melibatkan urusan anda membeli jika fikir harganya akan meningkat, atau menjual apabila anda fikir nilainya akan jatuh. Trade kriptowang dilihat semakin mendapat tempat di hati anak muda pada masa kini. Ia juga turut sudah menjadi nilai dagangan yang bernilai kepada ahli perniagaan.

Exchanger

Perdagangan kriptowang melibatkan urusan pembelian dan penjualan menerusi exchanger. Exchanger merupakan satu platform yang telah dibuka kepada para trader untuk melakukan urus niaga. Anda boleh memilih pelbagai jenis exchanger yang ada di dunia ini, namun, perolehan risiko adalah bergantung kepada diri sendiri.

BACA JUGA :   Perkara Anda Perlu Tahu Sebelum Mula Trade Cryptocurrency

Antara exchanger terkenal yang telah diperkenalkan ke serata dunia adalah Binance. Binance merupakan sebuah exchanger yang telah digunakan di serata dunia dan ianya adalah satu exchanger yang sangat berpengaruh. Hal ini mungkin didorong oleh kelebihan aplikasi yang telah dikeluarkan di mana trader boleh melakukan trading cryptocurrency pada bila-bila masa sahaja.

Aplikasi Binance dilihat sangat memberikan kemudahan kepada penggunanya. Antara kelebihan yang ada ialah anda dapat melakukan pertukaran USDT secara peer-to-peer (PTP) tanpa kos yang tinggi. Selain itu, anda juga boleh menggunakan pelbagai cara tersendiri untuk mendapatkan USDT masuk ke dalam akaun anda.

Binance Capital Team

Melihatkan potensi trading dan exchanger yang semakin membangun, pengasas kepada kumpulan Binance Capital Team (BCT) mula untuk mengambil inisiatif memperkenalkan lagi trading cryptocurrency. BCT mempunyai caranya yang tersendiri untuk menjadikan ahlinya berhasil dalam melakukan trading cryptocurrency.

Antara cara yang paling berkesan mengikut BCT adalah dengan menggunakan robot trading AI. Robot trading ini dikatakan mampu untuk memberikan pulangan yang lumayan berdasarkan modal yang telah dilaburkan. Robot ini perlu disewa dan diberikan duit minyak untuk dihidupkan dan dihubungkan dengan aplikasi Binance.

BACA JUGA :   Pelaburan Mata Wang Kripto Memiliki Potensi Untuk Berkembang Pantas di Malaysia

Dengan adanya robot trading ini, anda tidak lagi perlu menyemak turun naik graf trading. Robot trading ini akan melakukan operasi jual beli mengikut fungsi yang telah ditetapkan oleh pemegang akaun atau trader.

Jika anda  berminat untuk menyertai BCT sebagai ahli yang mahu mendapatkan ilmu dalam bidang ini, anda boleh mengikuti BCT menerusi mana-mana platform yang berikut. BCT akan memberikan panduan yang diperlukan oleh anda yang mungkin merupakan trader yang baharu menceburi bidang ini. BCT boleh dihubungi menerusi:

Facebook: Binance Capital Team 
Telegram: https://t.me/joinchat/txWoWBI4emJkNzVl
Youtube: Binance Capital Team

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here