Kejadian yang berlaku baru-baru ini melibatkan pengetua di Kepala Batas telah meliwat pelajarnya. Polis kini masih menjalankan siasatan selepas mendapat laporan. Pelajar tingkatan lima (5) dan tinkatan satu (1) telah membuat laporan polis mengenai kejadian. Laporan dibuat selepas memaklumkan kepada keluarga masing-masing mengenai kes diliwat oleh pengetua mereka.

Terdapa juga beberapa pelajar lain yang menjadi mangsa pengetua sekolah. Sumber foto: malaysian post

Mangsa telah ke Hospital Kepala Batas dan dibawa pula ke Hospital Seberang Jaya bagi pemeriksaan lanjut. Hasil pemeriksaan mendapati terdapat kesan luka di bahagian kemaluan pelajar.

Dakwa pelajar, pengetua berusia 55 tahun itu turut meliwat beberapa rakan mereka yang lain. Kejadian berlaku ketika mangsa menghadiri program sekolah sebelum dipanggil pengetua mereka masuk ke dalam pejabat.

BACA JUGA :   Lanjut Pengajian Ke Peringkat Ijazah Di Universiti Terbaik Indonesia.
Mangsa mendakwa diliwat ketika menghadiri program sekolah. Sumber foto: news.ump

Menerusi laporan Bernama, mangsa yang lain juga akan membuat laporan polis pada masa yang akan datang. Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner, Noorzainy Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

Penjaga disarankan untuk memantau aktiviti harian anak di sekolah mahupun di luar. Sumber foto: utem

Sebagai individu yang terlebih dahulu makan garam, tindakan pengetua sekolah ini sangatlah memalukan. Insiden ini bukan lagi perkara baru. Namun begitu, perkara tidak bermoral ini secara tidak langsung membari kesan dari segi emosi kepada mangsa. Ibu bapa juga disarakan untuk sentiasa berkomunikasi dangan anak-anak. Ketahui aktiviti mereka sepanjang di sekolah dan sebagainya.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here